geluidsrecorder

• Onderwerp starter Onderwerp starter keesg
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

keesg

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
Hoi allemaal,
Ik wil geluid achter een powerpoint zetten, en dat moet een wav geluid zijn. Dat maakte ik altijd kleiner mer de geluidsrecorder in windows xp En in dat programma was er dan een optie om het te verkleinen d..m.v. MPEG 3 Layer. Maar dat zit er niet meer in, dus kan ik de wav files niet klein genoeg meer krijgen.
Hoe moet ik die MPEG 3 Layer er weer terug in krijgen?

En ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik mis ook de MMDRIVER.INF in windows system32 map. Kan ik die ook ergens downloaden misschien?

Groetjes, Kees

Dat bestand staat op de XP CD...

Stop de CD in de CD-Rom drive....
Ga naar "uitvoeren", type in het venster cmd
Tik achter het > Expand X:\I386\mmdriver.in_ %windir%\System32\mmdriver.inf

Bij X moet je de letter van je CD-rom drive invullen....
( dus D of E of... etc.)

Verder zijn er "duizenden" programma's te downloaden om wav. naar mp3 om te zetten... (Google met "wav to mp3 converter")
Deze is gratis: http://downloads.phpnuke.org/nl/download-item-view-g-l-a-g-v.htm

Laatst bewerkt:
dank je ErpCity de MMDRIVER.INF staat er inmiddels weer op

Het tweede deel van mijn vraag heb je niet goed begrepen, want het moet van mp3 naar wav, en niet andersom.
En ik vond die geluidrecorder (die toch al in windows zit) er een ideaal progje daarvoor. Ook al omdat je er de wav er erg mee kon verkleinen.

Bedankt even goed voor de eerste vraag
Kees

Dat had ik dan inderdaad even helemaal fout begrepen... :d
Maar als ik even had nagedacht... (wav's kun je in een pps plakken, mp3's moet je los bijleveren)

Vreemd dat de geluidsrecorder niet meer werkt... misschien kun je hem (via configuratiescherm) verwijderen en weer terugzetten... (Windows programma onderdelen)

Anders doet het (gratis) programma Audacity (hier te downloaden: http://audacity.sourceforge.net/download/ ) deze truc ook (en nog veel meer)...

Ik ga het proberen met audacity, want ik heb al uit mijn laptop sndrec32.exe gecopieerd naar m'n desktop. Maar zonder resultaat MPEG Layer 3 is en blijft spoorloos. Het een codec en wel frauenhover of zoiets. Die heb ik ook gedownload en geinstaleerd, maar ik weet niet of dat in de goede dir is terecht gekomen.
Maar ja zo blijf ik wel lekker bezig.
groetjes, Kees

Hoi Erp-City, Audacity werkt ook niet (of i.e.g ik kan het niet vinden) Om een wav file van bijv 37 mb omte zetten naar een wav file van bijv 900 kb. Dat ging met de geluidrecorder van win XP geweldig, en zonder merkbaar kwaliteits verschil.
Nu heb ik mpeg layer 3 codec gevonden en geinstalleert, en waarempel in de geluidrecorder is de optie weer aanwezig. Maar er is nog iets fout want de "geluidsrecorder kan de conversie niet afmaken" is de melding die ik nu krijg. Weet je daar toevallig een oplossing voor?
Groetjes, Kees

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan