.gem-bestand installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Creator1

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2011
Hallo,

Ik zit met de vraag hoe ik een ruby .gem bestand installeer op Windows.
Ik heb Ruby met RubyInstaller geïnstalleerd, en als ik dan in menu start Ruby intyp, klik op "Interactive Ruby". Ik krijg dan een venster waar staat:
Code:
irb(main):001:0> _
en dan kan je daar typen. Ik had op internet al opgezocht hoe dit moest, maar ik kreeg niet meer informatie dan dat ik
Code:
gem install --local pathToGem/file.gem
in moest typen. Niet eens waar dat moet. In mijn geval wordt
Code:
PathToGem/file.gem
Code:
C:/BO2/nbtfile.gem
Als ik dat dus intyp krijg ik een error. Er staat:
Code:
SyntaxError: (irb):2: syntax error, unexpected tLABEL, expecting keyword_do or '(' or '{'
gem install --local C:/BO2/nbtfile.gem
                      ^
(irb):2: unkown regexp options - btfl
  from C:/Ruby193/bin/irb:12:in 'main'

Ik snap echt niet waarom deze fout komt als ik opvolg wat ik twee keer als antwoord op de vraag van hoe het moet gevonden heb. Misschien heb ik iets overgeslagen; hierboven staan alle stappen die ik ondernomen heb.

Alvast bedankt, Creator1.

Ik ken Ruby niet maar het lijkt erop dat je geen / tekens maar \ moet gebruiken.
Wat overigens standaard is bij het aangeven van een pad.
Dus
Code:
C:\BO2\nbtfile.gem

Dat had ik in eerste instantie al geprobeerd, en dat leek ook niet te werken. En vanwege het feit dat in de pads die zij gebruiken ook / tekens staan ging ik deze gebruiken. In ieder geval zal ik dat nog eens proberen.

EDIT:
Het geeft precies dezelfde foutmelding.

Laatst bewerkt:
Dan zit er dus kennelijk een een fout in de code zoals deze in het .gem bestand staat.

Als dat .gem bestand een gewoon test bestand is kun je die met Kladblok openen om de code na te kijken.

Nee dat had ik al geprobeerd, Dat lukt ook niet.
Ik heb hier het bestand vandaan: http://rubygems.org/gems/nbtfile/versions/0.2.0.
Dit is wat ik wat ik probeer:https://github.com/MassiveCraft/s2b
Het is voor een spel, waarin je iets maakt, dat exporteer je en daar maak s2b.rb een bo2-file van. De nbtfile.gem is nodig voor s2b.rb om goed te werken. s2b.rb is een Ruby script. Dit ding worden nog steeds gebruikt, ik weet namelijk wie de auteur ervan is en dat zij het nog gebruiken.

Ik heb nog wat dingen zitten proberen en het lijkt gelukt te zijn: Ik heb ruby opgestart in command line, en toen ik het daar invoerde werkte het meteen. Eigenlijk best simpel dus.

Ik was in de veronderstelling dat je dat al had gedaan.
Maar het gaat er maar om dat het werkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan