Gemaakt in word kopieeren naar frontpage ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bodeltje

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2001
Hallo,
Een website opzet gemaakt in word kan die gekopieerd worden naar frontpage.?
Als ik dat doe met kopiëren en plakken komt hij er heel anders uit te zien.
Vooral de kolommen etc.

Of moet ik alles opnieuw in frontpage maken ..........?
Als bijlage een printscreen van een pagina.
Alvast bedankt voor antwoorden en tips.
Naamloos.jpg

Een website maken in Word is een grote No-No!

Een website maken in Frontpage was vroeger een evengrote No-No.
Ik heb wel eens wat minder negatieve dingen gelezen over Expressionweb, maar ook dat zou ik niet doen.

Hoi Bodeltje,
Ja, FrontPage was vroeger een No-No omdat het bar slechte code maakte, en vaak alleen in Internet Explorer enigszins toonbaar resultaat leverde.
Tegenwoordig is FrontPage een nog grotere No-No, omdat het ook nog eens compleet verouderd is. Verbeterde nieuwe versies zijn er niet. Ook de maker zelf (Microsoft) raad met klem af om nog langer FrontPage te gebruiken.
Expression Web is de Microsoft opvolger, maar die moet wel aangeschaft worden (ik heb er geen ervaring mee).

Voor een gratis webeditor kan je KompoZer nemen. Die doet in elk geval geen rare dingen.
Inderdaad zal je dan alle Word-opmaak moeten vergeten, en de pagina als webpagina opnieuw moeten bouwen met een goede html- en css-opmaak.
Heb je die structuur eenmaal, dan kan je wel de teksten uit Word knippen en daarmee (als platte tekst) de pagina laten vollopen.

Met vriendelijke groet,
CSShunter

Laatst bewerkt:
Dank jullie wel voor de antwoorden. Ik kende KompoZer niet maar heb hem gelijk gedowload.
Degene die de site in Word aan het maken was vroeg mijn hulp omdat zij al dacht dat er iets niet goed ging.....

Enfin, we zijn vanavond druk bezig geweest en de eerste opzet is nu al een stuk(je) gevorderd.
Als het goed is komen we er zo wel uit, dus voorlopig sluit ik deze vraag.

Nogmaals bedankt !!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan