Gemaakte PDF versturen met outlook en komt leeg aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

nibbelke

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
10
Beste mede forumleden,

Ik maak regelmatig van een aantal documenten een PDF. Dit doe ik met adobe acrobat professional 8.0 en dat werkt goed.
Maar de laatste tijd krijg ik bericht van de ontvanger dat het document leeg is.
Nu ben ik dat gaan uitproberen. Nadat ik een PDF gemaakt heb en deze opsla op mijn harde schijf kan ik die gewoon openen. Maar als ik die als een bijlage met Outlook 2003 verstuur, ook naar mij zelf uitgeprobeerd, komt de bijlage inderdaad leeg aan.
Ik vermoet dat het aan outlook ligt, mogelijk een bepaalde instelling.
Kan iemand van jullie mij helpen?
Het zou heel fijn zij.

Gerard Nibbelke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het kan ook aan de virusscanner liggen. Indien je een anti-virus pakket gebruikt, probeer die eens kort uit te schakelen en nog een mail te verzenden. Mogelijk komt de mail dan wel goed aan.

Outlook blokkeert zelf ook een aantal extensies, maar volgens mij is pdf daar normaal gesproken geen onderdeel van.
 
PDF verstuurd met outlook komen leeg aan.

Ik heb het advies opgevolgd en mijn virusscanner even uitgeschakeld, maar dit geeft jammer genoeg geen oplossing.

Hoewel als ik een document scan en dat verstuur lukt het wel.

Heel vreemd voor me en erg omslagtig om het zo te doen. Ik hoop dat iemand mijn probleem herkend en een oplossing weet.

Gerard Nibbelke
gerardn03@gmail.com
 
PDF verstuurd met outlook komen leeg aan.

Beste TheKnight,

Ik gebruik inderdaad ook AVG. Ik heb die een keer uitgeschakeld en dat maakte niet uit wat betreft het probleem.
Het PDF bestand was nog leeg.

toch bedankt.
 
Ja, dat is dus wel het probleem!.. ;)

Ik heb dat zelf ook gehad, mooi in HTML opgemaakte e-mails werden verzonden als platte tekst, met bijlage waren leeg & zelfs digitaal afgetekende e-mails zonder bijlage kwamen leeg aan!

AVG gedeinstalleerd, vervangen door Avast!, problemen opgelost!!!

We horen het wel als ik geen gelijk heb...

:)
 
Beste mede formuleren,

Het probleem is inderdaad opgelost nu ik AVG heb verwijderd.

Bedankt voor julie advies.

Gerard
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan