• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemacroniseerde Solver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bergsma1

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2012
Ik begin steeds meer into the wereld van macro's te komen en ben nu geinteresseerd in Solver.

Ik heb een document waarin enkele restricties zitten en ik zou de solver graag willen gebruiken om een optimum te vinden in de restricties.

-Er is een gekozen allocatie voor een transportmethode, buiten deze method mag de solver niet alloceren.
-Allocatie vind plaats met als doel, zo min mogelijk transportmiddelen te gebruiken
-Daarna vind verdure allocatie plaatst door zo klein mogelijke transportvorm te kiezen (volumes in kolom h,j,l,n,p)
-Verderling vind uitsluitend plaats op gehele getallen.

Het document is een voorbeeld. Ik ben benieuwd of iemand mij voort kan helpen!
Alvast Bedankt,

Gr Ron

Bekijk bijlage Solvermacro question.xlsx

Krijg het zo niet voor elkaar met de oplossing zonder solver al heeft dit wel mijn voorkeur. Krijg fouten in statements.

Helaas, het is een superkrachtige tool, waarin je het optimum kunt halen uit een veel data en restricties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan