GEmbird WNP-RP-002

Status
Niet open voor verdere reacties.

WillemJP

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2016
Ik heb al rondgekeken op het forum maar mijn probleem niet gevonden.
Ik kom met het instaleren al niet verder dan regel een in de handleiding. Op mijn mobiel ziet de Gembird wel maar mijn PC ziet hem niet of laat hem niet zien.
Als ik op het netwerk icoontje in de taakbalk klik zie ik maar een netwerk, namelijk 'Netwerk 2 verbonden', terwijl de Gembird handleiding aan geeft dat er WPR-RP-002 bij zou moeten staan?
Ik heb Windows 10.
Iemand een idee?

U heeft niet toevallig een internet kabel aan de computer aangesloten?

Ik heb gezocht naar wat een "Gembird WNP-RP-002" was en ik vond een WiFi-Repeater. Ik weet niet of deze ook aangesloten kan worden met een netwerk kabel.

Als Windows (10) internet via een kabel krijgt, zal Windows het "Netwerk 2 (of 1, 3, 4, 5 etc...)" noemen.
Als U de computer met WiFi wilt aansluiten op de repeater (de Gembird), dan moet U de internet kabel verwijderen. Het icoontje van het netwerk (als deze een computerscherm is met een kabeltje ernaast) zal dan veranderen in 5 streepjes (Als uw computer WiFi ondersteund natuurlijk).

Als u de streepjes (lijkt ook wel op een trappetje van de zijkant bekeken) krijgt dan kunt U verder met verbinden via WiFi.

Ik heb deze handleiding gevonden op het internet:
https://www.gebruikershandleiding.com/Gembird-WNP-RP-002-W/preview-handleiding-604832.html

Ik hoop dat ik U heb kunnen helpen...

Heel erg bedankt Kyran, want dat is precies wat er aan de hand is, de PC is inderdaad met een kabel verbonden.
Ik kan nu weer verder. :)

dit product dus (zwart of wit).
NL handleiding is ook op de website van Gembird NL te downloaden: link

Ik zie in de handleiding geen melding dat het apparaat bedraad te configureren zou zijn, dus moet blijkbaar inderdaad alles (initieel) worden geconfigureerd vanaf (bijv.) een laptop die wifi heeft en (dus) het WNP-RP-002 wifi netwerk wél kan zien.

Tijs.

Tijs, het gaat om de tablet van mijn kleindochter, misschien kan ik de WNP-RP-002 daarop vinden als ze beneden is waar ze wel verbinding met het wifi netwerk heeft?

Ik zou verwachten van wel, omdat een repeater en het 'originele' wifi netwerk elkaar moeten kunnen 'zien'. Dus de plaatsing van de repeater moet (ong.) halverwege het gewenste totale bereik (repeater + 'originele' wifi netwerk).

Tijs.

Na de vakantie ga ik aan de slag en laat het hier nog weten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan