gemiddelde berekenen en rapportage maken in acces

Status
Niet open voor verdere reacties.

you007

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2012
hallo allemaal,

ik ben voor een project op het werk bezig met een database te maken met testbladen.... iedere testblad heeft een checkbox die aangeeft of het testblad goed getest is of niet.... wat ik nu wil adh van die checkbox de progressie berekenen op hoeveel percentage van de testen dat we zitten.. iemand enig idee hoe ik dat moet doen? en ook wil ik iedere dag een raprport opstellen van de zaken die getest geweest zijn en automatisch mailen nr mijn verantwoordelijke. ik ben meer thuis in het programeren van plc's enz... en ben dus niet echt thuis in de wereld van access.....

alvast bedankt voor de hulp en tips.

Helemaal duidelijk is het nog niet. Je hebt vermoed ik een tabel waarin je met Ja/Nee velden bijhoudt wat er is getest. En verder?

ja idd als een testblad goed is getest dan vinken we de checkbox aan. als ik dan kijk in mijn tabel dan verschijnt er -1 voor een gecheckte checkbox en 0 als de checkbox nt is aangevinkt. wat ik nu wil is dat er automatisch een berekening wordt gemaakt van alle goed geteste testbladen. dus op hoeveel procent zitten we de progress wordt dus berekend. dat is mijn eerste vraag.

tweede vraag
ik wil iedere dag een rapport opmaken van de geteste zaken en die automatisch laten mailen.

mvg

Ik ben denk ik niet duidelijk genoeg geweest: ik krijg de indruk dat je voor elke test een aparte tabel hebt, met een selectievakje. Mijn vraag was eigenlijk: heb je één tabel waarin je alle testen vastlegt? Zo nee: hoe zijn de testen dan aan elkaar gerelateerd?

Mijn vraag was eigenlijk: heb je één tabel waarin je alle testen vastlegt

ja ik heb 1 tabel en de testbladen zijn forms die hun informatie uit 1 tabel halen.... dus alle waarden true of false van de checkboxen komen in die 1 tabel.....

hopelijk is het duidelijk

mvg

hey octafish,

alles goed? heb je al kunnen kijken voor mijn probleem met acces heb nog zelf zitten zoeken maar gn oplossing gevonden. hopelijk kunt u me verder helpen

alvast bedankt

Ik was je vraag eerlijk gezegd een beetje vergeten, en de andere helpers blijkbaar ook :)
Je bestandje had ik wel bekeken overigens, maar dat dat deed niet veel wat betreft opheldering; ik snap de vraag nu zelfs minder als voordat ik het bestand zag!

goeiemorgen octafish,

ik zal nog eens de vraag proberen te stellen :-) ....

ik heb een lijst met alle signalen die we gebruiken voor het project. die excel lijst heb ik ingetrokken in acces en een form van gemaakt. ik heb ook een checkbox voorzien in de form. Bij iedere signaal die goed is vinken we de checkbox aan. wat ik nu wil is om te berekenen hoeveel goede signalen we hebben en hoeveel we er nog moeten doen.
hopelijk is mijn vraag nu beter geformuleerd

Ik zou zeggen: gooi de db er ook even bij, want op basis van het excelletje kan ik niet zoveel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan