• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde berekenen pas als de 2 cellen zijn gevuld en gem. = minimaal 5,5

Status
Niet open voor verdere reacties.

hemaa

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2015
Berichten
29
Goedenavond,

Ik wil van 2 cellen het gemiddelde berekenen pas als deze alle 2 zijn gevuld (met minimaal een 5,5) en het gemiddelde minimaal een 5,5 is.


Voorbeeld:

Als F12 en G12 nog niet alle twee ingevuld zijn, dan moet de cel I12 leeg blijven (ook als F12 of G12 lager is dan 5,5 moet de cel I12 leeg blijven

Als F12 en G12 gemiddeld lager is dan 5,5, dan moet de cel I12 leeg blijven

Ik kom er niet uit, als iemand mij kan helpen... :thumb: (ik zal het bestand ook proberen toe te voegen, als iemand de formule er in kan/wil zetten zou dat helemaal mooi zijn :thumb:)


Groeten, Henk
 

Bijlagen

  • gemiddelde pas tonen als dit minimaal 5,5 is.xlsx
    8,4 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt:
Bedankt! Bijna wat ik bedoel... Als F12 of G12 lager is dan 5,5 moet I12 ook leeg blijven. (dus pas een gemiddelde berekenen als er geen cijfer lager is dan 5,5) geen idee hoe ik dat voor elkaar moet krijgen :eek:
 
Beste hemaa,

Wanneer je ook geen uitkomst wil hebben wanneer één van de twee afzonderlijke resultaten lager is dan 5,5, dan kun je gebruikmaken van onderstaande formule.

=ALS(OF(F12="";F12<5,5;G12="";G12<5,5;GEMIDDELDE(F12;G12)<5,5);"";GEMIDDELDE(F12;G12))

Groeten Jeroen
 
Precies wat ik zoek :d:thumb:

Cobbe en Jeroen: bedankt voor deze snelle hulp!!


Groeten, Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan