Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
Dat is precies wat Danny in zijn vorig bericht heeft berekend, maar dan voor 1 zo'n rijtje, en in plaats van in een rij zijn de 8 gegevens in een kolom geplaatst.Onder gemiddelde wil ik dus een functie plaatsen waarbij per regel het gemiddelde wordt berekent, waar vraag 1t/m 7 voor 70% meetelt en vraag 8 voor 30%
Danny,
Nog niet helemaal. Daar ik nog niet weet hoe ik een bijlage moet toevoegen, hier een voorbeeldje
Vraag1 Vraag2 Vraag3 Vraag4Vraag5 Vraag6 Vraag7 Vraag8 Gemiddelde
10 8 4 6 5 9 10 6 ?
9 7 4 6 5 9 10 6 ?
1 6 4 6 5 9 10 6 ?
Onder gemiddelde wil ik dus een functie plaatsen waarbij per regel het gemiddelde wordt berekent, waar vraag 1t/m 7 voor 70% meetelt en vraag 8 voor 30%
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Ben ik niet met je eens Danny.
Wat er nu gebeurd in jouw bestandje is.
Dit staat er in jouw bestandje.Code:=GEMIDDELDE(C3:C9)+C10
Code:=GEMIDDELDE(C3:C10)
=SOMPRODUCT((B3:B10)*(D3:D10))/SOM(D3:D10)
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.