Gemiddelde duur berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MGroenhof

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2013
Goedendag,

Ik ben bezig met een database waarin de paardgegevens voor een stal in bij zal worden gehouden.
Men heeft echter de wens om ook rapporten uit te kunnen draaien, o.a. met alle gegevens van een bepaald paard. Dit is nog wel te doen voor mij(Met een select query).
Er is echter ook de wens om te kunnen kijken wat de gemiddelde herstelperiode voor een blessure is.
Hiervoor moet dus een query worden geschreven die kijkt hoe vaak een bepaalde blessure voorkomt en daarnaast dus m.b.v. historische gegevens berekent hoelang het herstel gemiddeld duurt.
Zelf kom ik helaas niet verder als het volgende.
Kan iemand mij helpen?

Ik heb:
Select *
From (project)klacht specifiek
WHERE ((( (project)klacht specifiek.symptonen)=[Forms]![Startscherm Rapport maken]![Keuzelijst klacht]));

Dit moet dan in een rapport worden weergegeven. Volgens mij kan ik dan vervolgens dat record een Count laten doen op hoevaak het veld symptonen voorkomt.

Alvast bedankt!

Je hebt nu een query die selecteert op symptonen, en verder niks. Wil je een gemiddelde hersteltijd weten, dan moet je op zijn minst groeperen op symptonen, en het verschil berekenen tussen begintijd en einddtijd. Selectie op het * moet dan weg, want anders levert je groepering niks nuttigs op. Dus twee velden nemen: [symptomen] en Verschil. De laatste is dus de berekening tussen eindtijd en starttijd.

Okay, dan zou het dus zo moeten zijn:
Select symptonen, Verschil
From (project)klacht specifiek
WHERE ((( (project)klacht specifiek.symptonen)=[Forms]![Startscherm Rapport maken]![Keuzelijst klacht]));

In het veld verschil ligt dan het probleem: Dit moet namelijk de gemiddelde herstelduur zijn. Deze moet dan dus door Access worden berekend aan de hand van verschillende begin en einddatum's? Heb je hier een query van?

Laatst bewerkt:
Verschil moet een berekening zijn; ik neem niet aan dat je dat in één veld in je tabel opslaat. Je geeft verder niet aan welke velden je in je tabel hebt, dus meer kan er ik op dit moment ook niet van maken.

En graag niet meer quooten; is nergens voor nodig omdat het bericht waar je op reageert er harstikke leesbaar pal boven staat. Nu krijgen we er een zinloze slecht leesbare kopie bij. Dus graag niet meer quoten als het niet nodig is, en liefst uiteraard bovenstaande quoot verwijderen :)

Ah, sorry. Zal het bericht aanpassen..
De tabel bevat verder gegevens m.b.t. klacht(ontstaan e.d.) en een opname_datum veld.

Het rapport voor de algemene paardgegevens is inmiddels zo goed als af gelukkig.

Laatst bewerkt:
Ik begin langzaam de noodzaak te voelen om mezelf te gaan quooten, want je geeft nog steeds niet genoeg informatie om het berekende veld te maken en ik moet mijzelf dus gaan herhalen. Je hebt namelijk twee datumvelden nodig om een verschil te kunnen berekenen; ik zie er nu maar één. En is dat wel de volledige veldnaam?

Klopt, ik heb er nu maar 1. maar ik zal een extra veld aanmaken. Datum 1(begindatum) is dan opnamedatum . Datum 2 is ontslagdatum.
Wat we dan dus willen is kijken hoe vaak een bepaalde blessure voorkomt en vooral(hoevaak zou een mooie bonus zijn.) hoelang bepaalde blessures gemiddeld duren.
Per paard zal dit namelijk worden bijgehouden zodat je op ten duur eenvoudig een overzicht uit kan printen als bewijs hoe snel/langzaam bepaalde blessures bij hun genezen.
Maar een lijstje met de rest van de velden in die tabel:
ID
Paard
Aard
Symptonen
Beloop
Status Praesans
Beloop durende dag
Eerdere behandelingen
Medicatie

Ben ik toch èrg benieuwd hoe je dacht om op basis van één datum de duur te berekenen van een behandeling... Ook ben ik benieuwd naar wat je opslaat in het veld [Eerdere behandelingen]. Dat riekt ook naar een niet heel erg goed veld.

Tja, dat weet ik dus ook niet.. Volgens mij wil dat niet echt. Maar we hebben al een andere oplossing. :) (formulier met filter functie)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan