• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde en StDev

Status
Niet open voor verdere reacties.

lecxe

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2005
Hoi Hoi,

A 5
A 6
B 2
B 3
A 1
C 9
B 10
C 8
C 5

Ik zou graag het gemiddelde en standaarddeviatie willen uitrekenen voor A, B en C.
Is dit mogelijk met een formule? En dan met name de standaarddeviatie omdat het gemiddelde met een omweg ook berekend kan woorden(som.als delen door aantal)

Iemand misschien een suggestie?
bvd
lecxe

Laatst bewerkt:
Hoi Hoi,

A 5
A 6
B 2
B 3
A 1
C 9
B 10
C 8
C 5

Ik zou graag het gemiddelde en standaarddeviatie willen uitrekenen voor A, B en C.
Is dit mogelijk met een formule? En dan met namen de standaarddeviatie omdat het gemiddelde met een omweg ook berekend kan woorden(som.als delen door aantal)

Iemand misschien een suggestie?
bvd
lecxe

Zet de data om in een draaitabel, dan zal je geen enkele formule zelf moeten opschrijven.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet zo ben van de draaitabbellen.

Ik zou graag een lijst willen hebben met allerlei producten(a, b, etc) onder elkaar. Achter de producten komt het gemiddelde en daarachter weer StDev. Dat is het ideaal plaatje voor mij.

Is dit mogelijk.....:confused:

ok. Enige oplossing dus

Niet de enige, maar als jij je graag wil verliezen in lange matrix formules, doe maar hoor. Om eerlijk te zijn, ik zou die formules zonder al te veel problemen kunnen opstellen, maar een draaitabel is véél handiger. Gewoon omdat er geen kans op fouten in de formule is. Als je er echt niet uitgeraakt maak ik wel een voorbeeldje op later vandaag.

Ik ga er eens mee aan de slag, kijken of het doet wat ik wil.
in ieder geval bedankt :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan