Gemiddelde gamepc ong. 800euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

meesozc

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2011
Budget - Hoeveel wil je gaan uitgeven aan de nieuwe computer?

Ik zit zo ongeveer te denken aan 800 euro.
Doel - Wat wil je met de pc gaan doen? Gamen / Beeldbewerking / Videobewerken / Internet+Email / Anders, namelijk...
Ik zat zelf te denken om deze computer te gebruiken voor de nieuwste spellen. Ik wil namelijk GTAV goed aankunnen. Ik weet nog niet precies hoe zwaar dit spel zal worden, maar weet wel dat ik een nieuwe computer wil. Ook voor de spellen die het komende jaar nog aankomen wil ik wel aankunnen. Zodat ik met deze computer weer een aantal jaar klaar ben.

Omgeving - Wil je een krachtige pc die misschien wat lawaaierig kan zijn (ivm koeling), of geef je liever wat rekenkracht op voor een echt stille pc?

Het maakt mij niet zo veel uit hoeveel lawaai een computer maakt, want ik gebruik altijd een headset. Daarom zal ik kosten willen besparen op een dure maar stille koeler.

Assemblage - Wil je een kant-en-klaar afgeleverd systeem, of ben je bereid wat kosten te sparen door het zelf in elkaar te zetten?

Ik kan zelf geen computer in elkaar zetten, dus zal het liefst een kant-en-klaar systeem krijgen naar mijn eigen voorkeuren.

Besturingssysteem - Welke wil je?

Ik wil gewoon Windows 7, het liefst 64bit. Ook Home Premium vind ik genoeg.

Opties / randapparatuur - Heb je specifieke hardware die in je systeem moét zitten? En heb je misschien hardware van een ouder systeem die je eventueel mee kan nemen naar het nieuwe? Heb je nog andere specifieke wensen voor je nieuwe pc?

Qua toetsenbord/muis en beeldscherm hoef ik er niets bij. Wel wil ik mijn oude harde schijf over zetten. Ook heb ik zelf nog een blurayspeler voor computer. Het was de vraag of ik deze kan overzetten, zo ja hoe?

PS: Dit is voor een kennis van mij. Ik wilde graag jullie mening horen. :d

Een wel grappig apparaatje dat in jouw budget past is voor € 848,-- kant en klaar te koop bij Paradigit :
de Medion P5341D - i7 2600/8GB/2TB/64SSD/GTX560

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reactie. Ik heb het hem voorgesteld, en hij wilde hem midden december kopen. Dus we staan open voor andere suggesties. Als ik deze computer bijv. op alternate in elkaar laat zetten, ben ik dan nog goedkoper uit?

Dat lukt altijd wel. Probleem is alleen dat je van sommige onderdelen niet weet uit welke stal ze komen en dus is het lastig een soortgelijke samen te stellen. Processor en harddisk lukt nog wel, maar voor de rest is het lastig om te bepalen welke merken en type hardware er in de Medion zitten.

Nou, het is zo goed als afgehandeld: hij gaat aankomende zaterdag naar de winkel toe en gaat nog even onderhandelen over prijs/toevoegingen, omdat het om een showroommodel ging. Allemaal heel erg bedankt voor de suggesties. Zal zeker vaker terug keren op dit forum, :)

Ik zou de Medion doen, ook aangezien de prijzen voor harde schijven op dit moment door de overstromingen in Thailand erg duur zijn.
En dus is het vaak moeilijk binnen een budget te blijven.
Bovendien is deze Medion een buitenkansje met zo'n mooie videokaart erin, ik zeg doen!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan