• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde in combinatiegrafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

kreemers

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2000
hallo allen,
wat wordt hier precies mee bedoelt ? als ik zo'n grafiek maak zie ik de waardeas naar rechts verplaatsen en op links verschijnt de secundaire waardeas -

Laatst bewerkt:
Nogal weinig informatie zou ik zeggen. Kan je niet een voorbeeldbestandje maken en toevoegen (gezipt). Dan kunnen wij daar ook eens wat op uittesten.

Wigi

helaas lukt dat niet een bestand toevoegen - ik heb het geprobeert zo klein mogelijk te maken, maar blijf dan telkens net boven de 100 kb zitten.
---------------
je hebt gegevens - hiervan moet je een combinatie grafiek maken.

de vraag is waar dient dit voor / welk nut heeft het.
op links secundaire waarde as en rechts de waarde as = hier zie ik aan beide zijdes verschillende waardes - wat wordt er links bedoelt en wat met de rechter as

hopelijk is dit voldoende.

De essentie is dat de combinatiegrafiek de waarde van een lijn toont op een verticale as, en de waarde van bv. een staafdiagram op de andere as. Je kan dan - groot voordeel - een verschillende schaling toepassen. Bv. regenval in milliliter per m³ op een as, en aantal dagen regen op de andere as. En dit dan voor de maanden van een jaar (horizontale as). Snap je?

Wigi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan