• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde in Draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Timmiesch

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2007
Ik heb in Excel 2003 een aantal tabellen staan waarvan ik 1 draaitabel heb gemaakt.
Wat ik wil is van die 2 gegevens die ik in die draaitabellen heb staan een gemiddelde.

De draaitabel is nu opgedeelt in Landnaam; Aantal dozen geleverd; Aantal leveringen.
Achter leveringen wil ik dan een kolom met het gemiddelde aantal dozen per levering?
Hoe doe ik dit in die draaitabel zonder er formules achter te zetten?

Ik heb het volgende Demo geprobeerd.
Maar zie voorbeeldbestand dat het niet werkt.

Het is trouwens wel een hele les voor mij, die demo. Bedankt!

Bijlagen

Ik heb het volgende Demo geprobeerd.
Maar zie voorbeeldbestand dat het niet werkt.

Het is trouwens wel een hele les voor mij, die demo. Bedankt!

Waarom het niet werkt komt doordat country geen getal is, maar een string.

Ik zal even kijken of ik het werkend krijg.

Tim,

ik heb het even bekeken en vind niet dadelijk een elegante oplossing. Voor de moment heb ik niet meer tijd om er aan te "werken", maar misschien kom ik er later op terug.

Het probleem zit hem dus dat veld country niet nummeriek is, maar een tekst. Daarmee kan Excel niet tellen. Ik zie niet dadelijk in hoe je 'aantal van Country' (wat we eigenlijk nodig hebben) kan verwerken in een calculated field. (kan enkel Country verwerken, maar dat is tekst)

Daarom volgende suggesties, geen optimale oplossingen, ik weet het, maar mogelijk toch werkbaar.

-In je brondata een kolom bijvoegen waar je telkens een 1 zet wanneer een land wordt ingegegeven. Op die manier kan je zo ook het aantal leveringen berekenen en gebruiken in het calculated field.

-De layout van deze PT omzetten naar data (dus copy-paste) en daarop een nieuwe PT baseren, waardoor je dan met het 'aantal van Coutry' als veld kan werken, en dus ook gebruiken in een calculated field.

-Gewoon de fomules typen langs de PT. Zolang de structuur niet zal wijzigen is dit werkbaar.

Finch bedankt.

Ik heb al een oplossing gevonden maar een omweg.

De draaitabel die ik er had staan heb ik laten staan
2 cellen verder heb ik =draaitabel gedaan; daar komen dus dezelfde gegevens als de draaitabel...

Van die gegevens heb ik een gemiddelde berekend erachter en daarvan weer een draaitabel gemaakt.

Voorbeels is bijgevoegd

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan