Gemiddelde kosten Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Beste helpers,

Ik denk dat dit het beste deel hiervoor is (gaat tenslotte over voeding (denk ik...))
Ik heb een server die ik graag 24/7 wil gaan aan houden, hiervoor zijn financieel wat problemen.
Ik kom er maar niet uit hoeveel deze server gaat kosten, specs:
Voeding: geen verstand van maar staat "3/6 A" op, of dit nu verbruik of wat anders is...
1 Cd drive, SCSI HDD Systeem met 2 HDD's. dat is het wel een beetje.
Weet iemand hoeveel je hiervoor ongeveer betaalt bij een normale stroom provider als Nuon?
(Heb een aantal berekeningen gemaakt maar kom er dus niet uit, eerste bedrag:€2.500.000... tweede bedrag 2 en-een-half duizend...) en als laatste kwam ik op een Synthax errorr...
Iemand ervaring met een relatief grote thuisserver van 3/6 A?

Vriendelijke groet: RadicalGamer

In jouw geval van je 3/6 amp, dit is wat deze voeding maximaal zou kunnen weg geven aan de componenten die er achter hangen. Je kunt simpel dan een berekening doen wat de voeding gaat slurpen in Watts, dit doe je door de spanning x (maal) de maximale amp.
Dus:
230volt
x
6 amp
=
1380 Watt.
En dit doet hij dus in de maximale stand per uur weg slurpen.
Je betaald aan je elektra leverancier in kilowattuur, 1 kilowatt is 1000 watt. In jouw geval dus 1,38 killowatt, volgens mij is de gemiddelde kilowattuur prijs 0,21 cent dus
1,38
x
0,21
=
0,289
Je gaat dus betalen 0,289 cent per uur betalen als deze server het maximale aan het doen is waar hij het best in is.
Of te wel, als de machine 24uur aan staat, kost dat 24 x 0,289=6,95 cent.

Moet ik nog verder rekenen voor je?

Hier kun je dit zelf ook uit rekenen.
Ik heb het al even ingevuld en kwam uit op €2538,65 per jaar

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan