• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde Leadtime berekenen op basis van maanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Iamghost

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2012
Berichten
22
Wie kan mij helpen??


Ik heb een bestand met boekingen, hierin staan de Reserverings datum en Aankomst datum. Deze 2 heb ik van elkaar afgetrokken om de leadtime te krijgen. nu wil ik een uitsplitsing maken waarin het volgende te zien is;

De reserverings datum ----> jan t/m dec, nu zoek ik een formule die de gemiddelde leadtime uitrekend voor boekingen die bijv. in jan zijn geboekt.

hiernaast wil ik dit nog verder uitsplitsen;

De aankomst datum -----> jan t/m dec, hiervoor zoek ik de volgende formule; ik wil zien wat de gemiddelde leadtime is van bijv. de reserverings datum januari, uitgesplitst over de rest van het jaar.

of te wel wat is de leadtime als een reservering in januari is gedaan voor feb,ma,apr,mei ect.

kan iemand mij aan deze formules helpen?

bij voorbaat dank
 
Welkom op dit forum,

Vaak wordt je met een (excel)voorbeeldbestandje, ontdaan van gevoelige info, beter geholpen.

Heb je hier vragen of opmerkingen over, laat het gewoon even weten.
 
bij deze dan een voorbeeld:
 

Bijlagen

  • voorbeeld leadtime.xlsx
    10,3 KB · Weergaven: 83
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan