paradoxical
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 7 nov 2012
Beste!
Ik zit met een klein probleem en ik kom er even niet uit.
Ik zit met een lijst tijden (kolom B), bij iedere tijd hoort een variabele (kolom C). Dit is verdeeld over meerdere personen, waarbij iedere persoon een apart tabblad heeft (101, 102, 103 enz).
In het tabblad 'totaal' wil ik 3 zaken realiseren:
1. het totaal aantal tijdstippen
2. het aantal tijdstippen tussen 23:00 en 07:00
3. het gemiddelde tussen 23:00 en 07:00
4. Ik wil dit eenvoudig kunnen doortrekken naar honderden personen
De eerste 2 bleken eenvoudig te zijn met de formules (waarbij A2 een lijst is met de namen van de werkbladen):
=AANTAL(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$25"))
=AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$48"),"<7:01") + AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$48"),">22:59")
Nu wil ik eenvoudig een gemiddelde (kolom C) genereren welke voldoet aan de conditie tussen 23:00 en 07:00 (kolom B) ik zit vooralsnog te denken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen... Ik heb er een bijlage bijgedaan, iemand een idee?
Bekijk bijlage gem meerdere bladen.xlsx
Ik zit met een klein probleem en ik kom er even niet uit.
Ik zit met een lijst tijden (kolom B), bij iedere tijd hoort een variabele (kolom C). Dit is verdeeld over meerdere personen, waarbij iedere persoon een apart tabblad heeft (101, 102, 103 enz).
In het tabblad 'totaal' wil ik 3 zaken realiseren:
1. het totaal aantal tijdstippen
2. het aantal tijdstippen tussen 23:00 en 07:00
3. het gemiddelde tussen 23:00 en 07:00
4. Ik wil dit eenvoudig kunnen doortrekken naar honderden personen
De eerste 2 bleken eenvoudig te zijn met de formules (waarbij A2 een lijst is met de namen van de werkbladen):
=AANTAL(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$25"))
=AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$48"),"<7:01") + AANTAL.ALS(INDIRECT("'"&A2&"'!$B$3:$B$48"),">22:59")
Nu wil ik eenvoudig een gemiddelde (kolom C) genereren welke voldoet aan de conditie tussen 23:00 en 07:00 (kolom B) ik zit vooralsnog te denken hoe ik dit voor elkaar ga krijgen... Ik heb er een bijlage bijgedaan, iemand een idee?
Bekijk bijlage gem meerdere bladen.xlsx