• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddelde per maand correct berekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Carlovn

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2008
Ik heb een draaitbal gemaakt van onze verbruikscijfers. Ik heb deze ingedeeld per jaar, maand en dag. Ik heb hier het gemiddelde verbruik per maand uitgehaald maar de draaitabel neemt het totale verbruik per maand en deelt dat doot het aantal waardes van die maand. Ik wil echter het gemiddelde per maand weten per dag en niet per het aantal waardes. Hij moet dus gewoon het verbruik delen door 30 of 31(aantal dagen in die specifieke maand)en niet door het aantal keer dat er gebruik is gemaakt van dat product. Hoe kan ik dit in mijn draaitabel goed krijgen?

bvd

Ik heb een draaitbal gemaakt van onze verbruikscijfers. Ik heb deze ingedeeld per jaar, maand en dag. Ik heb hier het gemiddelde verbruik per maand uitgehaald maar de draaitabel neemt het totale verbruik per maand en deelt dat doot het aantal waardes van die maand. Ik wil echter het gemiddelde per maand weten per dag en niet per het aantal waardes. Hij moet dus gewoon het verbruik delen door 30 of 31(aantal dagen in die specifieke maand)en niet door het aantal keer dat er gebruik is gemaakt van dat product. Hoe kan ik dit in mijn draaitabel goed krijgen?

bvd

Beste.

Je kan de draaitabel een extra berekening laten maken. Dus dan deel je het totaal van verbruik door 30 of 31. Helaas kun je deze 30 of 31 niet verwijzen naar veld (dus aantal dagen van een maand).Je zou dus per maand opnieuw dit berekende veld moeten aanmaken. Dit is vooralsnog een snelle oplossing voor je probleem. Een concrente "automatische" oplossing kan ik zo niet bedenken. Echter kan een voorbeeld bestand wel helpen..

Door de omvang van het bestand post ik hem in paint vorm. verbruik.jpg naamloos.jpg het bestand dat naamloos is is de bron.

bvd

Sorry ik word er niet wijzer van! Zeker als ik naar je draaitabel kijk bij de regel Gem jun, klopt er naar mijn idee geen hout van! Het gem van verbruik zout toch -61 moeten zijn?

Of ben je naar dit antwoord op zoek?

is er een manier waarop ik het hele bestand naar je zou kunnen sturen? Het is vrij groot maar er staan geen gevoelige gegevens in. Het is van een bedrijfscomputer dus in principe is het virusvrij. Zou het erg graag voor elkaar willen hebben want het scheelt een hoop werk en als het correct werkt. Ik wil in tabel A1 een artikel nummer selecteren en dan vervolgens het gemiddele verbruik per jaar,maand en ook dag uit de tabel krijgen. Uiteindelijk moeten we naar een gemiddeld verbruik toe per week van alleen: verbruik, neg. correcties en verkoopDe andere gegevens moeten wel vrij blijven voor inzage). Het zou kunnen dat het super eenvoudig is maar ik ben helemaal in de war aan het raken van alle gegevens.

is er een manier waarop ik het hele bestand naar je zou kunnen sturen? Het is vrij groot maar er staan geen gevoelige gegevens in.

Strip het bestand dan zodanig dat het gezipt wel binnen de limiet past. Haal opmaak eruit, 1 bladje met wat gegevens is al genoeg.

Wigi

ik post een stukje van mijn bron. Ik denk dat jullie handig genoeg zijn om er een draaitabel van te maken zoals ik had in mijn voorbeeld.

bvd

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan