• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde tabel maken uit verschillende tabs

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arito

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2006
Zie bijgevoegd bestand.

Ik heb een document met 3 tabs. In de eerste 2 tabs zitten tabellen met variabele lengte (rijen), gelijk aantal kolommen en in een andere volgorde. Ik wil graag in de laatste tab een gemiddeldetabel maken.

Weet iemand hoe ik dit zou kunnen doen? Het originele bestand was 1.17mb en dus te groot om up te loaden, vandaar dit voorbeeld. Ik moet er rekening mee houden dat de 'echte' tabellen veel meer kolommen en vooral veel meer rijen heeft, evenals meer tabs, maar ik hoop dat ik met een oplossing op dit bestand verder kan werken.

Alvast bedankt,

mvg,

Bijlagen

Beste Arito ;)

Zie bijgevoegd bestandje met 2 hulpkolommen.
Heb geprobeerd in één formule te plaatsen, maar dat lukte niet.

Groetjes danny. :thumb:

Bijlagen

Beste Arito,

Jouw vraag bestaat eigenlijk uit twee vragen:
1) Hoe krijg ik de unieke waardeb uit de twee tabbladen op het tabblad gemiddelde.
2) Hoe bepaal ik het gemiddelde van die unieke waarden.

Dat kan via VBA, maar ik zou het volgende doen (Mits het geen wekelijkse exercitie is, dan zou ik wel uitwijken naar VBA).
1) Selecteer kolom A en dan Data > Filter > Uitgebreid filter. Kopieer de unieke waarden rechts van je tabel. Doe ditzelfde ook op tabblad 2.
Kopieer de unieke waarden uit tabblad 1 en 2 onder elkaar op het tabblad "gemiddelde" en herhaal deze actie. Zo heb je alle unieke waarden gevonden uit je tabbladen.
2) Gebruik in cel B1 de functie:
Code:
=(SOM.ALS('1'!A:A;A1;'1'!B:B)+SOM.ALS('2'!A:A;A1;'2'!B:B))/(AANTAL.ALS('1'!A:A;A1)+AANTAL.ALS('2'!A:A;A1))
en dubbelklik op de vulgreep (=vierkantje rechtsonder de actieve cel).

Groeten,
Richard

Bedankt voor de oplossing. Het werkelijke bestand heeft 20 tabs, dus dat wordt wel een heel uitgebreide formule, maar het moet zo wel lukken denk ik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan