• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde tijd uitrekenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Stuart1

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2014
Hallo,

Als ik de gemiddelde tijd wil uitrekenen krijg ik #DEEL/0!. Online heb ik gezien dat de eigenschappen wijzigen naar uu:mm:ss kan helpen, maar helaas.
Hoe kan ik de cellen omzetten om het gemiddelde uit te rekenen?

Bijlagen

Dit wel ok?
Code:
=GEMIDDELDE(--C1:C6211)

Nu krijg ik de foutmelding #WAARDE! :(
Werk (bij mij) dus helaas niet.

In je voorbeeld werkt het prima (zie bijlage). Dus je doet iets verkeerd, of het voorbeeld is niet representatief, of er zitten foutmeldingen in je lijst misschien, of ....

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nog zit er ergens een fout. Hij heeft een gemiddelde tijd aan van 05:29 terwijl dit niet klopt.
Als voorbeeld heb ik de bovenste vier bij elkaar opgeteld en gedeeld door vier. Dit geeft een gemiddelde van 03:49, maar de formule geeft 02:26 aan.
02:26 is het derde getal van de reeks.

Ik ga ervan uit dat jij bij jouw bestand ook een gemiddelde tijd van 05:29 heb staan?

Bijlagen

Ik zie het. Sluit de formule uit #2 eens af met Control+Shift+Enter.

Een alternatief is nog:
Code:
=SOMPRODUCT(--C1:C6211)/AANTALARG(C1:C6211)

Laatst bewerkt:
Nog zit er ergens een fout.
De tijden zijn geen getal, maar een tekst. Dat test je met:
Code:
=ISGETAL(C1)
Als je alle gevulde cellen vermenigvuldigt met het getal 1 via plakken speciaal, dan geven de verschillende formules dezelfde uitkomst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan