• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde uitrekenen cijferlijst op Google Documents

Status
Niet open voor verdere reacties.

ItsNaud

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2011
Beste,

Ik wil graag op Google Documents het gemiddelde van een aantal vakken berekenen, maar ze rekenen bij ons op school met so's, proefwerken dus so's tellen 1 keer mee en proefwerken 2 of 3 keer maar ik wil het gemiddelde dan graag in een ander vak zetten.

Kan iemand mij helpen?

Vriendelijke groet,

Naud *knip*

Voor antwoorden kunnen jullie mij ook mailen op info@naud[COLOR="#0000FF"]*knip*[/COLOR].tk !

Laatst bewerkt door een moderator:
toch maar even een voorbeeldbestandje plaatsen, ontdaan van gevoelige info.

Beste Naud welkom op het helpmij forum , bekijk de jpeg google doc's is Engelstalig ( althans bij mij toch )
Je kan je google doc's ook delen met .........
edit : blooper rechtgezet

Bijlagen

• google doc.jpg
    google doc.jpg
    58,3 KB · Weergaven: 113
Laatst bewerkt:
Maar in mijn cijferlijst staan ook punten die 2x mee tellen, dus als ik een 6 heb die 2x meer telt moet ik 6*6= 36 en dan delen door 2 want het telt 2x mee , en als het 3x meertelt moet je het *3 en /3 doen!

kan jij mij helpen als je het antwoord heb kan je me ook een mail sturen naar info@naud[COLOR="#0000FF"]*knip*[/COLOR].tk

Vriendelijke groet,

Naud *knip*

Beste Naud,

op dit forum geven we graag rechtstreeks antwoord (en niet via de mail).

dan hebben andere forumleden er ook iets aan.

als je je voorbeeldbestandje plaatst, ontdaan van gevoelige info, zul je veel beter geholpen worden.

Voorbeelde bestand!

Beste lezers,

Hier is een voorbeeld bestandje om het gemakkelijker te maken, er staan achter de woorden 1x, 2x, 3x dat is hoeveel keer het cijfer telt.
Ik wil dus graag het gemiddelde in een ander vak zetten, maar als het cijfer 2x telt moet je het cijfer *2 doen en daarnaa delen!
Hier is het bestand, het zijn géén orginele cijfers!: Bekijk bijlage Cijferlijst geen orginele cijfers.pdf

Bedankt!

Laatst bewerkt:
Beste Naud,

en hoe denk je dat we een pdf-bestandje kunnen gebruiken om aanvullingen te geven?

ik lees nu terug, dat ik niet expliciet voor een Excel bestand vraag (maar we zitten op een excel forum :p).

kun je anders nog even het excel (te bewerken) bestand uploaden.

P.s. anders dienen de helpers het bestandje na te bouwen en daar hebben we niet altijd zin in. :d

Laatst bewerkt:
zie bijlage.
Let wel: als er meerdere so's, pw's, enz zijn geweest maar je hebt niet aan alle deelgenomen,
dan wordt daar geen rekening mee gehouden.

Laatst bewerkt:
Beste, Zapatr,

Dat bestand dat jij in het bericht heb gezet klopt niet, want als je bij Nederlands kijkt en dan doe je de cijfers ( dus 4,5+7,2+6,3+6,3+7,1+7,1+5,6+5,6+5,6+7+7+7= 83,4 dat doe je weer : 13 dan kom je uit op 6,41 ( afgerond ) maar er staat dan in het vak Gemiddeld 6,2 dus dat klopt niet! die 6,3 met je 2x intypen en 2x delen en als het 3x meetelt 3x intypen en ook 3 keer delen!

Kan je het misschien aanpassen?

Vriendelijke groet,

Naud *knip*.

naud ik kom uit op 6,236 (hetzelfde als Zapatr).

je hebt 19 waarden i.p.v. 13.

118,50 19 6,236842105

laat eens weten of je je toch niet hebt vergist (zie bijlage)

Bijlagen

Dat bestand dat jij in het bericht heb gezet klopt niet
Je vergist je !!!.
als je bij Nederlands kijkt en dan doe je de cijfers (dus 4,5+7,2+6,3+6,3+7,1+7,1+5,6+5,6+5,6+7+7+7= 83,4 dat doe je weer : 13 dan kom je uit op 6,41 (afgerond)
Maar dat mag je niet doen !!
En terzijde: 4,5+7,2+6,3+6,3+7,1+7,1+5,6+5,6+5,6+7+7+7 is niet gelijk aan 83,4 !
Maar om tot een juist gemiddelde te komen,mag je die cijfers niet zo optellen (als tenminste de gegevens die je vermeld hebt - welke cijfers met welke getallen vermenigvuldigd moeten worden - juist zijn). De berekening gaat als volgt voor Nederlands, ik zal het voor de duidelijkheid cijfer per cijfer doen:

4,5*4 = 18
7,2*4 = 28,8
6,3*2 = 12,6
7,1*3 = 21,3
5,6*3 = 16,8
7,0*3 = 21,0
Totaal: 118,5
Dat getal moet gedeeld worden door 4 + 4 + 2 + 3 + 3 + 3 = 19
Dit geeft als gemiddelde: 118,5/19 = 6,2
En zo staat het ook in het bestand dat ik bij mijn vorig bericht plaatste.

Laatst bewerkt:
Naud,
heb je i.v.m. dit topic nog vragen, stel ze dan.
Is het probleem opgelost, markeer de vraag dan als zodanig a.u.b.

Naud,
heb je i.v.m. dit topic nog vragen, stel ze dan.
Is het probleem opgelost, markeer de vraag dan als zodanig a.u.b.
Dat is aan naud*knip* kennelijk te veel gevraagd.
Wel vragen stellen, maar zelf te beroerd om enkele muisklikken uit te voeren.
Die zullen we de volgende keer wel weer onder een andere naam terugzien (zoals zo velen...).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan