• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde uitrekenen met cijfers + letters in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramonnie27

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2016
Berichten
9
Hallo,

Ik heb onderstaande sheet.

c435fa4f79a312dbde0568ff69adb18d.png


In Kolom B heb ik het gemiddelde aantal min per speler staan, met als functie bijv: =SOM(C13:ZZ13)/9

Hij neemt nu echter bijv Cel E13 niet mee omdat hier ook een X instaat, dat wil ik graag zo houden aangezien X'jes voor doelpunten staan. Is er een omweg zodat hij deze cel toch meeneemt als "29" ?

Bedankt,

Groeten,
Ramon
 
Welkom op het forum
En bij 2 doelpunten dan xx?
Plaats ook even een voorbeeldbestandje. Het is hier geen fotoshop.(met plaatjes kunnen we niet testen)
Een bestandje kan je via ga geavanceerd en dan via de paperclip hier plaatsen. Indien het bestandje te groot zou zijn probeer het te minderen door enkele rijen te wissen of overtollige werkbladen( die niet van toepassing zijn voor de vraag) te verwijderen.anders kan je het eerst opslaan als binair werkbestand (xlsb) en dan hier plaatsen.
 
Bedankt voor je reactie,

Ik heb nu een bestand toegevoegd, hopelijk lukt het zo.

Twee doelpunten idd twee x'jes, zoals in dit voorbeeld bij "Hemmings"

Ik hoor het graag als ik nog meer kan doen!

Bekijk bijlage testblad1.xlsx
 
Ik veronderstel dat
Als iemand alle matchen volledig (90 minuten) heeft gespeeld dat je dan op 100% moet komen?
 

Bijlagen

  • Kopie van testblad1.xlsx
    14,8 KB · Weergaven: 35
Ik denk dat de formule in kolom L het antwoord op de vraag is.
 

Bijlagen

  • testblad1.xlsb
    12,9 KB · Weergaven: 41
Of deze misschien:
Code:
{=ALS.FOUT(SOM(ALS.FOUT(--SUBSTITUEREN(SUBSTITUEREN($C3:$ZZ3;" ";"");"x";"");0))/VERGELIJKEN(99999999999;$C3:$ZZ3;1);0)}
 
Ik denk dat de formule in kolom L het antwoord op de vraag is.

Ik vind dit idd de mooiste oplossing, alleen lukt het niet me om deze in mijn eigen sheet te verwerken :(

Als ik die formule kopieer en enkel het bereik van de cellen aanpassen komt er telkens 0,00 te staan ipv het gemiddelde. Als ik u voorbeeld document de formule kopieer en daarna op enter druk, gaat hij ook automatisch naar 0. Dus ik doe vast iets fout, maar zou niet weten wat.

@plongske: idd, ook een optie. Vind ik een mooie tweede als bovenstaande niet lukt.
@Cobbe: Ook jij bedankt! Met deze formule lukt het me echter niet, formule blijft gewoon staan en komt geen getal uit. En als ik de acculade's weghaal (wat vast niet moet ^^) dan komt er altijd 0 uit.
 
De formule in #5 is een matrixformule. Deze moet je met <Ctrl> + <Shift> + <Enter> afsluiten. Excel zet er dan vanzelf {} omheen. Hetzelfde geldt ook voor de formule in #6
 
of de matrixformule:

Code:
=AVERAGE(IFERROR(--LEFT(C3:K3;2);0))
 
De formule in #5 is een matrixformule. Deze moet je met <Ctrl> + <Shift> + <Enter> afsluiten. Excel zet er dan vanzelf {} omheen. Hetzelfde geldt ook voor de formule in #6

De perfecte tip, thanks!

Heerlijk zo'n snelle hulplijn :)
 
Sorry, ben ik weer!

Nog één klein vraagje: Is het ook nog mogelijk om die formule zich automatisch aan te laten passen als er nieuwe wedstrijden zijn ingevoerd? Nu is het bijvoorbeeld /9 (omdat er 9 wedstrijden zijn geweest). Maar als er in in Kolom L nu weer een nieuwe wedstrijd wordt ingevuld, kan de formule zich dan evt automatisch aanpassen en snappen dat hij door 10 moet delen ipv door 9?

Klinkt vast ingewikkeld, en geen ramp als het niet kan, maar Excel is zo'n uitgebreid programma dat het wellicht kan met een simpele klik! :)

Thanks
 
Heb je de formule in #10 überhaupt geprobeerd ?
 
Nee, de post ervoor werkte perfect dus ik zag er geen reden toe. Ik heb het nu geprobeerd en krijg de foutmelding #NAAM?.

De orginele vraag uit het topic is dan ook al opgelost met het antwoord in de vraag ervoor, enkel nog een oplossing nodig voor post #12 indien mogelijk. Weet niet of je daar ook op doelde, maar lukt me dus in ieder geval niet met die formule die jij me gaf. Toch bedankt voor de moeite alvast!
 
Vertaal het engels eens naar het nederlands.
 
Je hebt gelijk, die werkt idd ook erg fijn.

Enige blijft dat ik graag iets heb zodat als ik in een volgende kolom een wedstrijd invoer, de formule automatisch snapt dat hij die door 10 wedstrijden ipv 9 moet delen. Bij jouw formule kan ik wel het bereik tot heel ver instellen (cel ZZ5 oid) maar dan komt er meteen een gemiddelde aantal speelminuten van 0,007 ofzo te staan omdat hij de lege cellen als 0 telt.

Beetje lastig uitgelegd, maar weet ook niet echt hoe het ik het duidelijker kan doen. Anyway, als het niet lukt geen probleem, vind dit al heel wat en kan altijd de formule even handmatig aanpassen na iedere wedstrijd.

Bedankt voor de moeite iig
 
Laatst bewerkt:
Alles wat je nodig hebt staat al in de gegeven antwoorden.;)

Met een hulpkolom (die je natuurlijk kan verbergen)
 

Bijlagen

  • Spreadsheet Conference Southv.xlsb
    72,1 KB · Weergaven: 38
Bedankt! Werkt perfect idd!

Excuses voor het geduld dat jullie moesten opbrengen, maar het wordt zeer gewaardeerd :)
 
@VenA
Mij lijkt het aantal matchen niet te kloppen in de hulpkolom per speler.:eek:
Maar de max aantal matchen is natuurlijk ok.
En die was wat TS nodig had.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan