• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelde van subtotalen in draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeroenvb1

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2016
Berichten
8
Dag allemaal,

Onderstaand een excel bestand met daarin een tabblad met de oorspronkelijke gegevens en een tabblad met een draaitabel. Waar ik op uit wil komen is dat aan de draaitabel een kolom wordt toegevoegd die het gemiddelde betalingstermijn per klant weergeeft.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd maar begin te twijfelen of dit mogelijk is in de draaitabel zelf. Ik vermoed dat ik de oorspronkelijke gegevens moet aanpassen om een berekening te kunnen maken in de draaitabel zelf.

Het zou mooi zijn als iemand mij kan helpen hiermee.

Bij voorbaat dank voor uw hulp.

Mvg,
Jeroen
 

Bijlagen

  • Helpmij.xlsx
    16 KB · Weergaven: 56
Kan je niet gewoon aantal dagen nogeens in de draaitabel zetten en die op "gemiddelde" instellen?
 
Helaas werkt dat niet. Dat komt denk ik doordat er meerdere facturen per klant staan.
Heb nu maar een tweede draaitabel gemaakt waarbij er bij de klant niet uitgeklapt kan worden waardoor 'gemiddelde van' wel werkt. Is natuurlijk geen mooie oplossing maar heb in ieder geval nu wel het gemiddelde betalingstermijn per klant weergegeven staan.
 
Bedankt VenA, ik heb het gezien.
Kun je mij uitleggen waarom bij jouw draaitabel blauwe lijnen zichtbaar worden?
En hoe komt het dat in dit draaitabel de eerste variabelen, klantnr en klantnaam, naast elkaar worden weergegeven en bij mij onder elkaar?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan