• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gemiddelden berekenen als functie van tijd (per 1 uur)

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

LindaCarlien

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2024
Goedemiddag,

Ik ben nog een excel-leek, daarom vraag ik jullie om hulp..

Ik heb een enorm groot databestand (6x per minuut uitlezen van een machine gedurende 7 dagen), met daarin een datum, tijd en drie variabelen. Nu wil ik graag excel laten berekenen wat het gemiddelde is van één van die variabelen per uur.

Ik heb een mini voorbeeld bestand toegevoegd. Ik zou dus graag het gemiddelde van een deel van kolom E willen hebben voor de waarden waarin kolom C bijvoorbeeld 9.00u is. Maar ik kom niet uit de formule.. Als kolom C is 9.00u wil ik de bijbehorende waarde in kolom E gebruiken voor een gemiddelde (maar ook alle andere waarden van kolom E als kolom C 9.00u is).

Lastig uit te leggen, ik hoop dat jullie me begrijpen en kunnen helpen!

Bijlagen

Met de combinatie van beide moet ik vast een stuk verder komen, heel erg bedankt voor de snelle reacties!

Wauw, dat laatste is helemaal wat ik zoek denk ik! Ik ga er vanavond weer mee bezig. Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb in elk geval weer een heleboel geleerd!

Misschien nog een mogelijkheid met power query aangezien het zich om een zeer groot bestand betreft.

Bijlagen

En dan van 50 experimenten! Voor mij is het groot haha. Heel erg bedankt voor alle hulp!