• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gemiddelden (met #N/A velden)

Status
Niet open voor verdere reacties.

petercirk

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2007
Hai allemaal,

Allereerst geweldig dat mensen hier elkaar helpen :thumb:

Maar goed, mijn vraag. Ik ben voor mijn werk bezig met een document, waarin ik gemiddelden wil berekenen. De waarden waarover ik deze gem. moet berekenen bestaan meestal uit nette percentages, maar een enkele keer uit #N/A (omdat het verwijst naar velden/tabbladen waar geen geschikte info in staat.

Is er een formule waarbij je het gemiddelde berekent van alleen die cellen die nummerieke info bevatten

Ik zou er enorm mee geholpen zijn als iemand dit zou weten...

Peter

(of Is er een formule waarbij je het gemiddelde berekent van alleen die cellen een waarde hebben van meer dan 0%, maar ik heb de voorkeur aan bovenstaande optie)

Peter,
Is dit misschien iets:

Code:
=SOM.ALS(C1:C20;">0")/AANTAL.ALS(C1:C20;">0")

Kolom nr. aanpassen

Peter,

Ik denk dat deze het beter doet:
Code:
=SOM.ALS(C1:C20;">=0")/AANTAL.ALS(C1:C20;">=0")

Ik heb hem geprobeerd (=SOM.ALS(BG8:BJ8;">0")/AANTAL.ALS(BG8:BJ8;">0"))

Maar ik krijg telkens #NAME?

Op de een of andere manier lukt het niet.

Hartstikke tof dat jullie zo meedenken, maar ik ben bang dat ook deze niet werkt.

Ik heb het bestand maar even ingepakt om het te laten zien
(hij was te groot voor deze site, max 100 kb, maar hierbij de link via yousendit
Link: http://www.yousendit.com/download/UW14ckhaQk50d0UwTVE9PQ)

Ik zoe dus een manier om in kolom D een gemmiddelde te krijgen van de kolommen J, O, T en Y (of de kolommen AM, AS, AY, BE, waar zij naartoe verwijzen)

Peter

Beste

je had 0 ook tussen " "... Dan wordt dat als tekst gezien ;)

Probeer dit eens: (in BK8)
Code:
=SOM.ALS(BG8:BJ8;">="&0)/AANTAL.ALS(BG8:BJ8;">="&0)

Jantje

Ik krijg weer #NAME?

Sorry, doet deze het bij jou wel dan als je hem in dit document gebruikt ?

Ja,

De vorige formule doet het nu ook... :confused:

Raar... Welk versie van excel heb je?

Jantje

office 2003, engelstalig.

Maar als het bij jou werkt, mag ik anders het document dat het bij jou wel doet, dan voer ik daar wel weer even de goede namen van medewerkers in. Dan zou ik ook erg geholpen zijn..

Peter

Engelstalig zeg je?

Heb je de engelse "aantal.als" en "som.als" gebruikt?

Jantje

ik ben ook bezig met excel lukt aardig maar verveelde me ik heb engels talige je moet wel in het engels schrijven niet aantal.als maar in het engels daar heb je ook een knopje voor in excel amar dat verschilt per computer van die balken zijn te bewerken..

succes

o srry voor de dubbelop ik zag dat janjantje het al zei ik scrollde gewoon naar beneden toen je zei dat je engels talige had.. sorry jan

Ik geloof dat Excel waarden onder nul automatisch in rood kan weergeven he, want dan zet ik mijn IQ ook meer eens in Excel :o

Dat komt omdat ik vrijwel altijd op mijn werk ermee werk, en nu eens thuis ermee bezig was... Maar goed, het werkt. Ik heb alleen nog even de waarden op o,1 gezet, zodat hij de 0% niet als realistische waarde ziet.

Jan en Ad, hartsikke bedankt voor jullie hulp, hij doet het nu en daar ben ik erg blij om :D

wat mij betreft kan dit topic gesloten worden zo ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan