• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemiddeldes uit draaitabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

barthoes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 mei 2006
beste mensen,

Ik ben nieuw hier op het forum en heb hier al redelijk wat interessante dingen gezien maar zit met verschillende problemen.
Maar laten we maar bij het begin beginnen.
In bijlage heb ik een werkblad bijgevoegd als voorbeeld.Op het tabblad zie je mijn bron die importeer ik uit een tekstbestand.Als ik van deze bron nu een draaitabel maak krijg ik mooi overzicht, dit lukt nog.Maar ik krijg geen gemiddeldes berekend bijvoorbeeld per week.Liefst van al zou dit in de draaitabel moeten ingebakken zitten, ik bedoel daar mee dat als de draaitabel aangepast word omdat de bron groter word dan zal de draaitabel ook groter worden. ik hoop dat ik het een beetje goed uitgelegd heb. Als er vragen zijn dat laat je maar iets weten

Groetjes bart en dank bij voorbaat

Bijlagen

Beste Barthoes,

Als je nu eens dubbelklikt op het veld week (cel A7), dan krijg je te zien dat je het draaitabelveld 'gemiddelde' kunt toevoegen. Is dat wat je zoekt?

Richard

draaitabel gemiddeldes

Beste richard
Bedankt voor je reactie

Zoals je kan zien in bijlage die ik nu bijvoeg, werkt dit niet omdat de hoeveelheden die in de draaitabel voorkomen zijn samengesteld uit verschillende waardes. Ik denk dat hier het probleem zit.
Het voorbeeld dat ik bijvoeg is ook sterk vereenvoudigt zodat het probleem meer zichtbaar word.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan