• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

gemodificeerde index-functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

willie76

Gebruiker
Lid geworden
6 nov 2010
Forumleden

Ik heb een probleem met de indexfunctie.

Het volgende is nl het geval:
Ik heb een matrix waarin horizontaal de afstand en verticaal de hoek staat.
Voor de afstand en hoek zijn vaste waarden bekend waarbij een meetwaarde hoort.

Nu wil ik een meetwaarde (lineair geinterpoleerd) krijgen uit een combinatie van hoek en afstand die tussen de vaste waarden liggen.
Klinkt misschien wat cryptisch, vandaar dat ik er een voorbeeldbestand heb bijgevoegd.

Stel de afstand is 0.75 en de hoek is 5 graden.
Bij een hoek van 0 graden is de waarde voor afstand 0.75: (1+2)/2 = 1.5
Bij een hoek van 10 graden is de waarde voor afstand 0.75: (2+4)/2 = 3.0
Bij een hoek van 5 graden en een afstand van 0.75 zoude meetwaarde dan (3 + 1.5)/2 = 2.25 moeten opleveren.

De getallen zijn een voorbeeld en dus geen echte meetwaarden. Het gaat mij om het principe hoe ik dit in één formule ga vatten.
Ik zat al te denken aan iets met de functie INDEX, maar daar kom ik ook niet verder mee......:confused:

Kan iemand me hiermee helpen ??? :rolleyes:

Alvast bedankt

Bijlagen

Inderdaad Jean-Paul, dat bedoel ik.........
Is er ook een NL-naam voor de functie, want ik kan em nl niet terug vinden in mn NL-office 2010??

Het is een User Defined Function of gedefinieerde functie door de gebruiker, in jou geval zijn het er 3 om aan het resultaat te komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan