"general read error drive C"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Airwave

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2003
Hi allemaal,

Ik kreeg gisteravond herhaaldelijk de boodschap dat windows niet volledig kon starten met de boodschap "due to hardware inconvenience". Het menu waarbij je kunt kiezen tussen de safe mode opties, last known working config of start windows normally.
Al deze opties leiden tot een reboot met weer de boodschap dat windows niet kan opstarten. Als ik in DOS de C probeer te benaderen wordt deze niet gevonden.

Opstarten met hirens bootCD geeft bij de HDD diagnostische programma's de error:
"general read error drive C".

Het gaat om een 3 GHz 512 MB Microstar PC met een HDD vab 150 GB.
De HDD is eergisteren geformatteerd en er staat enkel en alleen een schone installatie van XP op. Uit andere fora heb ik geleerd dat dit probleem mogelijk met een zwakke CMOS batterij te maken heeft.

Echter degene van wie ik de PC overgenomen heb heeft hem ongeveer 1-2 jaar gebruikt. Mn andere PC waar ik nu alweer 6 jaar mee doe, heeft dit probleem nooit gehad. Dus dat die CMOS batterij nu al "op" zou zijn lijkt me niet heel logisch.
http://www.windowsbbs.com/windows-95-98-me-nt/49899-system-error-wins-cannot-read-drive-c.html

Enig idee wat het nog meer kan zijn?
Ik zat ook nog te denken aan een boot-virus oid, maar heb dus wel een format uitgevoerd, ik weet niet of dit een dergelijk virus verholpen kan hebben.

Vanochtend deed de PC het weer naar behoren. Dat pleit dan wel weer voor een "zwakke batterij die even kon bijkomen in de nacht"...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan