• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Genereren van bestelbonnen in excell mbv VBA

Status
Niet open voor verdere reacties.

bioman

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2010
Beste,

ik heb geen ervaring in het werken met VBA, maar vindt het wel een interessante tool om dingen mee te maken. Ik had graag in excell een werkblad gehad waarmee we automatisch een reeks documenten kunnen aanmaken voor bestellingen die binnenkomen. Ik heb gisteren wat zitten proberen, maar het resultaat dat ik wilde bereiken kwam er niet, daarmee stel ik nu de vraag aan jullie.

In bijlage zit een bestand met twee werkbladen. Op het tweede werkblad (Formulieren) staan alle documenten die telkens opnieuw zouden moeten opgemaakt worden. Op het eerste werkblad (Lijst) had ik graag een knop gehad, waarmee je een nieuwe bestelbon kon opmaken. Bij het drukken op die knop zou dan een nieuw werkblad moeten aangemaakt worden met de naam BB 001. En dan vervolgens met een oplopende nummering. Daarbij zou ook op het eerste werkblad een lijst moeten verschijnen met de bestelbonnummers en telkens ook de klant en de datum en zo die later ingegeven wordt op de bestelbon. Naast deze gegevens ook graag een knop die verwijst naar de effectieve bestelbon.

Ik weet het heel wat vragen ineens, maar misschien wat makkelijker voor jullie dan voor mij.

Alvast bedankt

Bijlagen

Er is op zich niet zo heel veel verschil tussen een factuur of een bestelbon, behalve dat je op een bestelbon minder gegevens hebt. Als ik jou was zou ik eens zoeken op faktuur, daar zijn er echt honderden van, een mooie uitkiezen, en dan de gegevens die je niet nodig hebt er uit slopen.

Groeten,
Jacques

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan