• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Genereren van opeen volgend nummer in 2de bestand als in 1ste een celwaarde krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonissteiner

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2008
beste forum gebruikers,

ik heb 2 bestanden. in het eerste bestand zou ik in een bepaalde cel een waarde invullen (met verticaal zoeken of validatie lijst maar denk niet dat dat veel uitmaakt voor mijn vraag). Dan in een tweede bestand zou ik de ingevulde waarde willen overnemen maar tegelijk zou hier dan een nummer moeten voor gegenereerd worden. Deze actie zou ik willen laten activeren door in het eerste bestand een knop aan te klikken waarachter een macro zit.
Heb in bijlage een bestand geplakt ter illustratie. De tabbladen hier zouden dan de verschillende files moeten voorstellen.

Op het blad folderrugnnummers zou ik ook pas willen beginnen bij een bepaald nummer (bijvoorbeeld 62) maar dan wel verder telkens met 1 oplopend. In kolom B zou dan ook het project nummer moeten overgenomen worden door op de knop Generate Label te klikken

Alvast bedankt

Bekijk bijlage Rugnummer genereren.xlsxBekijk bijlage Rugnummer genereren.xlsx

dag forum gebruikers,

is mijn vraag te moeilijk of was ik niet duidelijk genoeg in mijn uitleg? bizar dat ik nog geen reactie van iemand ontvangen heb

hmmm,

ik zal mijn vraag anders moeten stellen en dan zelf nog heel wat experimenteren. waar ik al heel veel met geholpen zou zijn is een VBA code waarmee: (uitgaande dat ik in document "dummy1.xlsm" aan het werken ben)
1. ik een bepaalde file (voorbeeld dummy2) op een bepaalde locatie kan openen
2. dat dan gekeken zou worden welke de laatste lege cel in kolom B is
3. dat dan in kolom A op de daarop volgdende rij een nummer gegenereerd zou worden 1 hoger dan in kolom A erboven
4. in kolom B de waarde van cel A1 uit document dummy over genomen zou worden in kolom B van document dummy2
5. het document dummy2 dan gesaved en vervolgens gesloten zou worden

kan iemand me hiermee op weg helpen aub?

alvast bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan