generic host problem win32

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lucas883

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2006
Berichten
35
heb frequent na nieuwe installatie MCE een fout waarbij veel functies (w.o. IE 6) niet meer werken vanwehe netwerk storingen, het betreft een generic host problem voor win32, met de vraag of ik deze wil verzenden naar Microsoft, niet dus, het is nl een niet al te legale versie, wat kan ik doen om deze zo'n 5 x /dagelijks melding te voorkomen/herstellen??
 
Microsoft heeft onlangs een fix uitgebracht voor onder meer dit symptoom, dat voorkomt in SP2 (met beveiligingsupdate MS05-012): u krijgt een foutmelding over Generic Host Process for Win32 Services bij het opstarten.

Daarbij zou nog een ander probleem kunnen opspelen: bestandsnamen in bijlagen bij RTF-berichten worden niet weergegeven. U kunt proberen of de hotfix uw klachten verhelpt, maar maak voor de zekerheid wel eerst een back-up van uw belangrijke bestanden (als u dat al niet regelmatig deed).


Als de update geen soelaas brengt, dan kan het lastig zijn de vinger precies op de gevoelige plek te leggen. Het zou waarschijnlijk te maken kunnen hebben met spyware of trojans die uw systeem in de wielen rijden. Controleer daarom uw systeem grondig met uw bijgewerkte virusscanner, en als u niet zeker bent van uw zaak eventueel met nog een extra online scanner.

Voeg daar voor de zekerheid een spywarebestrijder als Adaware of Spybot Search and Destroy aan toe. Goed gereedschap om uw systeem te controleren heeft u ook aan Hijack This, maar daarmee moet u wel overweg kunnen. Het brengt namelijk álle processen in kaart, het is vervolgens aan u om uit te maken welke er niet op uw pc thuis horen. Alle hulpmiddelen zijn in de downloadsectie van ZDNet aanwezig.
 
heb adaware pro en hitmanpro samen met spysweeper en geen virussen oid met AVG server 7.1 editie en geen van allen gaan ze toeteren, maar het probleem blijft, werk niet met auto update maar met autopatcher die elke maand uitkomt
 
bedqankt de tijd zal leren of de melding zichzelf repeteerd, driewerf dank allemaal
 
Ik heb ook dit probleem.
Alleen bij mij komt het niet bij opstarten van XP maar kan na 5 min zijn maar ook na 1.5 uur.
Mijn internetverbinding gaat er dan uit en kan ik pas weer aanzetten na een reboot.
Dit is de melding die hij geeft.

Code:
Generic Host Process for Win32 Services


EventType : BEX     P1 : svchost.exe     P2 : 5.1.2600.2180     P3 : 41107ed6
P4 : netapi32.dll     P5 : 5.1.2600.2756     P6 : 432105e7     P7 : 0000a510
P8 : c0000409     P9 : 00000000

Ik draai windows XP pro SP2
op een P4 2.8 ghz
2gig ram
gforce 6600GT


@Makoez zou jij je eigen vraag willen stellen en niet inbreken in deze vraag.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
helaa blijft het probleem zich herhalen en inderdaad vervleigt mijn verbinding zodat een download die loopt blijft vastzitten, wt nu te doen??

nog enige info van hier, wil de firewall aanzetten maar dit lukt me niet, via een zoekopdr in google "Generic Host Process for Win32 " blijkt dat dit door een spy/virus kon zijn veroorzaakt maar avg ziet niets, ook de updates van MS geen soelaas
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan