Generic Malware.a!zip

Status
Niet open voor verdere reacties.

humpe

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
26 mrt 2001
Ik kreeg dit van mijn provider Chello toegestuurd. Wat moet ik hiermee aan?

Your e-mail account was used to send a huge amount of unsolicited spam messages during the recent week. If you could please take 5-10 minutes out of your online experience and confirm the attached document so you will not run into any future problems with the online service.

Er is een virus Generic Malware.a!zip gevonden in de bijlage account-details.zip. De bijlage account-details.zip is verwijderd.
Voor vragen kunt u klikken op de link hieronder.

humpe, waarom stuurt je provider het bericht in het engels.

Dat Engelse bericht komt niet van Chello hoor. Dat spam-bericht is jou toegezonden en de virusscanner op de server van Chello heeft de bijlage die erbij zat (waar iets verkeerds in zat) verwijderd. Niets aan de hand dus.

Dank je wel. Ik kreeg het van account, administrator en webmasters van chello toegestuurd dus lieftst 3 keer. Ik had spyware pas gecontroleerd en een uur geleden hitman pro2.Ben voor de zekerheid er nog maar even een scan overheen aan het halen. Het kan dus geen kwaad.schrok er wel van.

alles gescaned en is weer ok, bedankt.

Ik heb net mijn computer opgestart en tot mijn verbazing kreeg ik weer deze melding:

virus Generic Malware.a!zip

Kan iemand mij hier meer over vertellen. Ik heb niets bijzonders gedaan en geen e-mail met bijlage ontvangen.

Mijn log van inernet Security geeft ook niets.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door humpe
Ik heb net mijn computer opgestart en tot mijn verbazing kreeg ik weer deze melding:

virus Generic Malware.a!zip

Van welk programma krijg je die melding?

Daar was ik inmiddels via google ook al achter gekomen,maar nu de oplossing nog, maar in ieder geval bedankt..

Housecall loopt inmiddels, maar waar staat my computer, deze kan ik niet vinden, zie b.v.

WindowsXP

Disabling the System Restore Utility (Windows XP Users)

1. Right click the My Computer icon on the Desktop and click on Properties.
2. Click on the System Restore tab.
3. Put a check mark next to 'Turn off System Restore on All Drives'.

4. Click the 'OK' button.
5. You will be prompted to restart the computer. Click Yes.

Note: To re-enable the Restore Utility, follow steps one to five and on step three remove the check mark next to 'Turn off System Restore on All Drives'.

Ik heb systeemherstel uitgezet,maar met de engelse versie komt het plaatje niet overeen. Dit zal dan toch wel de bedoeling zijn geweest. Systeem ook weer afgesloten en opnieuw opgestart. Nu systeemherstel weer aangezet.Housecall heeft niets gevonden en nu maar afwachten of het weer komt. Nu heb ik het momenteel niet meer. Het komt meestal pas uren later door, kreeg het bericht nl. om 18.00 uur bij het opstarten. Vanochtend heb ik geen last gehad, heb toen echter niet naar e-mail gekeken. We zien het morgen dan wel weer wat er gebeurt. Bedankt vast tot zo ver.

Nog steeds problemen met Generic Malware.a!zip kan ik die zo maar vewijderen uit register, ik weet nog steeds niet of ik een virus heb zie hier,

http://vil.nai.com/vil/content/v_134066.htm

w32/mytab.eu@4 virus???

housecall gedraaid OK

Norton met nieuw update gedraaid. OK

systeemherstel uit en aan gedaan.

Regedit
------------

Gezocht op Generic Malware.a!zip in het register.

ACMrU

5603 AB (standaard) Reg_SZ geen waarde ingesteld
AB000 Reg_SZ Generic Malware.a!zip

5604 AB(standaard) Reg_SZ geen waarde ingesteld

Het gaat mij dus om de regel van AB000 of ik deze waar dus General Malwarea!Zip staat deze zo uit het register kan verwijderen.

Laatst bewerkt:
Ik heb een copy van regedit gemaakt en daarna
AB000 Reg_SZ Generic Malware.a!zip vewijderd uit het register, en laten we hopen dat het nou goed gaat..

Ik heb die virus melding nog maar een keer gehad, en ben wel wat veder gekomen.
In het raport van norton stond dat het een TROJAN paard met BLA aan gaf, verder maar weer afwachten., ik houd het nogsteed in de gaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan