• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste ALS - formule

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben geen programmeur, maar je hebt de fout niet opgelost, je negeert de fout.
 
Het was niet echt een fout, wel een melding dat de typen niet overeen komen.
Als je de melding wegklikt, werd de code toch correct uitgevoerd.
Met on error...enz... negeer ik dus de melding
 
wieter,
De melding houdt verband met wat de macro doet. Die controleert of cellen voldoen aan een bepaalde voorwaarde en onderneemt aan de hand daarvan een actie. Als je meerdere cellen tegelijk selecteert en wist, dan voldoen sommige cellen wel aan een bepaald ingesteld critrium en andere niet, dus krijg je een conflict.
En conform gast0224 ben ik ook geen programmeur (gelukkig niet zou ik bijna zeggen), maar hij heeft gelijk als hij zegt dat je met 'On error resume next' het conflict niet oplost maar negeert. En niet alleen dit conflict, maar álle conflicten (fouten). Dat is iets wat je zo veel mogelijk moet proberen te voorkomen. Dat kan bv. met een extra if-opdracht (zie bijlage). Let op dat als je puntenaantallen wil wissen, je dan alleen cellen in de E-kolom selecteert, de F-kolom wordt dan door de macro automatisch 'meegenomen'. In de F-kolom kun je nl. geen lege cellen selecteren.
 
Bedankt voor de info Zapatr, dank zij uw niet aflatende inzet, werd de eindmeet bereikt
Groeten
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan