• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste Als formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

drideu

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2011
Hallo,

Is het mogelijk om meer dan 7 geneste (als) formules te gebruiken?

Code:
(ALS($E63=$DV$62;$X63;0)+ALS($K63=$DV$62;$Z63;0)+ALS($N63=$DV$62;$AA63;0)+ALS($Q63=$DV$62;$AB63;0)+ALS($T63=$DV$62;$AC63;0)+ALS($W63=$DV$62;$AD63;0)+ALS($H63=$DV$62;$Y63;0))

Dit is voor urenadministratie waar ik op iedere dag een telling heb zitten.
Echter januari bestaat uit een dag extra namelijk maandag de 31ste. En om nog een week aan te maken dacht ik misschien kan ik nog een 8ste ALS formule toevoegen.
Nu met bijlage
Mvg,
Peter

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Nee, het is niet mogelijk om 8 geneste formules te gebruiken.
In jouw geval is dat ook niet nodig, gebruik de VERT.ZOEKEN functie.

En hoe moet dat dan?

Kan je me een voorbeeld geven?

Mvg,
Peter

Laatst bewerkt:
Nee, het is niet mogelijk om 8 geneste formules te gebruiken.

@alphamax,
Dat was in een .xls versie (7 is max); tot 2^6 (64 keer) in een .xlsx in versie Excel 2007.

Bovenstaande is geen geneste ALS functie. Het is een optelling van ALS-functies.

En WAAR staat die functie in die complexe sheet?

Laatst bewerkt:
Hoi Alex,

Daar he je een puntje.
Ik heb de verkeerde bestand toegevoegd.
Nu de goeie. Bij Verlof staat de formule.

Kolom C t/m u staat de planning.
Week 1Maandag kent van en tot tijd met een activiteit in de 3de kolom. En zo iedere dag 2 kolommen
In kolom X t/m AD staat de telling per dag.
En daarna de verloftelling etc. Vanaf kolom DV t/m DY staan die formules.

Dus als de activiteit verlof is dan dient hij de uren tellen voor die dag in de kolom verlof.
Per week heb ik een telling gemaakt.
In week 4 wil ik maandag 31 januari aan toevoegen maar die deze word niet geteld omdat dit de 8 geneste ALS functie is. Hoe kan ik dit oplossen zodat hij deze dag wel teld?

Hopelijk is het zo een beetje duidelijker.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Teld, teld What kind of Sprache est ça ?

Wat verwacht je als uitkomst?

Wat zou er in $DY$62 moeten staan?

Deze is ook niet goed, zie ik nu.
Ik heb het bestand gekopieerd uit een groter bestand, en nu verwijzen de formules allemaal naar de verkeerde cellen

Ik zal deze vraag sluiten en me even moeten buigen op de juiste vraag met de juiste bijlage, Sorry!!

Mvg,
Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan