• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste ALS functies

Status
Niet open voor verdere reacties.

robinbondis

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2018
Beste allemaal,
Beste wensen allemaal!

Excel Noob hier, dus excuus voor de domme manier van uitleggen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik door de bomen het bos niet meer zie, en het is waarschijnlijk erg simpel. Maar ik kom er niet uit.

Ik heb lijst met getallen, welke ik tegen 2 kolommen controleer of ze al in deze voorkomen. (zo weet ik wat ik met het getal moet gaan doen later). Dat doe ik met 2 VERGELIJK (MATCH) functies
Ik wil met een kolom hiernaast eigenlijk die 2 kolommen verwerken en er zo achter komen of hij nou wel of niet opgelost is.
Ik heb de volgende formule in elkaar geknutseld, maar hij doet het niet (of in ieder geval niet wat ik wil dat hij doet), en ik snap niet waarom niet.
De formule: =ALS(A2> 0;"Niet Opgelost"; ALS(B2 > 0;"Opgelost";"Nieuw")).

Met als idee, kijk in kolom A2(Niet opgelost), en als de waarde hier groter dan 0 is, dan wordt de celwaarde "Niet opgelost", anders, naar de volgende ALS functie, die kijkt of in kolom B2 de waarde groter dan 0 is. Als dat het geval is, wordt de waarde van de cel: "Opgelost". Als dat ook niet waar is, wordt de waarde "Nieuw".

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt!
Robin

EDIT: In het nieuw bijgevoegde bestand op het eerste blad 'Sync Errors' in
kolom A: De getallen in kwestie.
kolom B: De huidige situatie. rij 2 t/m 10 tonen niet het gewenste resultaat. rij 11 tot en met 16 wel. Kolom B haalt zijn waarde uit het Rekenblad kolom D(werkblad 4), waar de formule in kwestie staat.
Kolom C: De gewenste situatie.

Bekijk bijlage requestIDs.xlsx

Laatst bewerkt:
Robin,

Plaats geen nietszeggende plaatjes, maar een Excelbestand waarin je een aantal getallen en handmatig de gewenste oplossing zet.

Hoi Rob,
Dank voor de snelle reactie.
Ik heb een aanpassing onderaan mijn originele bericht gezet, met het excel bestand.

Groetjes,
Robin

Er moest ook het woord "nieuw" in de test komen als het storingsnummer niet voorkwam, toch?
In B2:
Code:
=ALS(A2="";"";ALS(ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;'Niet Opgelost'!A:A;1;0));"Niet opgelost";ALS(ISGETAL(VERT.ZOEKEN(A2;Opgelost!A:A;1;0));"opgelost";"Nieuw")))

Rekenblad kan weg.

Cobbe, Gijsbert,

Ontzettend bedankt voor de oplossingen, ik kan weer verder!

Groetjes,
Robin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan