• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geneste formule geeft #waarde!

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandernl

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2004
Berichten
445
Ik heb een geneste formule, waarvan de afzonderlijke delen (zie kolom C,D en E) werken, maar als ik hem in 1 formule stop klopt het niet meer.

Code:
=ALS(VIND.ALLES("unified";$B2)=6;"wireless Zwolle";ALS(VIND.ALLES("NDB";$B2)=5;"wireless Meppel";ALS(VIND.ALLES("BTS";$B2)=2;"telefonie";"bedraad")))

Ook als niet aan alle voorwaarden is voldaan moet ie "bedraad" geven, maar hij geeft #waarde!.

M.i. is de formule goed, maar ik kom er niet uit.

Bestand bijvoegen met Firefox wil niet; ga het zo met IE proberen
 
Laatst bewerkt:
Is dit het juiste voorbeeldbestand? Ik zie geen formules in C, D of E
 
Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden je zou het al bijvoorbeeld op kunnen lossen mbv NIET en ISFOUT rondom de zoekfunctie.

Code:
=ALS(NIET(ISFOUT(VIND.ALLES("unified";$B2)=6));"wireless Zwolle";ALS(NIET(ISFOUT(VIND.ALLES("NDB";$B2)=5));"wireless Meppel";ALS(NIET(ISFOUT(VIND.ALLES("BTS";$B2)=2));"telefonie";"bedraad")))

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Laatst bewerkt:
Geweldig!

ik kom die
Code:
IS.FOUT
vaker tegen bij niet-werkende formules. Kan je daar wat over zeggen? Wat vangt dat af? Ik nest wel vaker
Code:
als(als(als
en dat gaat wel goed
 
ISFOUT is (voor de hand liggend) een controle of iets een fout is. De uitkomst is WAAR of ONWAAR. Hiermee kun je fouten op een nette manier afvangen.

Bv.:
=1/0 geeft #DEEL/0
=ISFOUT(1/0) geeft WAAR
 
probeer die is fout te vermijden.
Is dit wat je bedoeld?
 

Bijlagen

  • rapport netwerk.xlsx
    10 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Ik was even weg van m'n werk. Dank voor de uitleg en de
Code:
isgetal
is inderdaad eleganter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan