• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste functie ALS

• Onderwerp starter Onderwerp starter Ona
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Ona

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2012
Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje voor jullie. Ben al een tijdje men hoofd aan het breken op een formule.

De opzet is dit:

In cel B van blad 1 (zie afbeelding) zou ik een functie moeten gebruiken waardoor bij invullen van kolom A op blad 1 de juiste gelinkte waarde komt.
De waardes die in A ingevuld kunnen worden gaan van 1 t.e.m. 119. Aan elke waarde is een fiche gelinkt (zie afbeelding 2, kolom B) De tweede afbeelding is blad 2. De eerste afbeelding is blad 1.
Nu wil ik dus dat bij ingeven van één van die waardes op blad 1 in kolom A meteen de juiste fiche (bijvoorbeeld TAL01) komt in kolom B.
Ik had al een site gevonden waarop denk ik de juiste manier uitgelegd staat. Daarop kwam ik uit op de volgende formule:

=ALS(A2=65;"TAL1";ALS(A2=60;"TAL2";ALS(A2=70;"TAL3"))) (Dit is een voorbeeld, het zouden er dan 119 moeten zijn)

Maar het probleem hier is dat op die site stond "Je kan maximum 64 keer de functie Als gebruiken als geneste functie!"

Is er misschien nog een andere manier om hetzelfde te bereiken? Of is wat die site zegt niet juist en kan ik wel 119 keer de functie ALS gebruiken?

Afbeelding 1: Blad 1
geneste functie als.jpg

Afbeelding 2: Blad 2
geneste functie als2.jpg

Kunnen jullie me helpen ajb? Alvast bedankt!

Grtjes Ona

Bedankt Sylvester. Ga ik meteen eens bekijken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan