• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geneste functie in excel op de mac

Status
Niet open voor verdere reacties.

maaikelensink

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2011
goede avond alle,
vele pagina's heb ik doorgelezen met allemaal nuttige informatie over geneste functie's. Toch lukt het me niet om een werkende som te maken. Voor school moet ik bekijken wie wel en niet de bijdrages hebben betaald. Als het te betalen bedrag 0,00 is wil ik dat er een x komt te staan.... als het betaalde bedrag gelijk is aan de waarde hebben ze betaald en dan moet er betaald komen en anders herinnering...
Zie hieronder een voorbeeld.... Je ziet wat er is begroot, wat er is ontvangen en wat de status is... Als mensen dus niet voor Kamp groep 7 hoeven te betalen omdat ze geen kind hebben komt er bij begroot 0,00 te staan... Dat betalen ze uit eindelijk ook niet dus bij ontvangen komt dan ook 0,00 te staan.... Maar dan moet bij de status dus een X komen te staan want hij is niet betaald en ik hoef ook geen herinnering te versturen.

Screen shot 2011-01-03 at 10.54.54 PM.png

Ik had de som van deze website overgenomen, http://www.zowerktexcel.nl/functies/geneste-als-functie/
hartstikke duidelijk... maar zelfs als ik de som in mijn excel overtyp werkt de som niet en krijg ik een error zie bijlages

Screen shot 2011-01-03 at 10.53.28 PM.png
Screen shot 2011-01-03 at 10.50.10 PM.png

wie o wie kan mij hieruit helpen ?
alvast bedankt voor het lezen en een mogelijke oplossing,
groetjes maaike

Laatst bewerkt:
Werkt prettiger met Vert.zoeken.

Cobbe

bedankt voor je bestandje :thumb:, hiermee is mij het voorbeeld wel duidelijker geworden...dat werkt nu maar het bestand voor school kan ik er niet mee maken. Ik zal mijn aangepaste bestand eens mee sturen... (als het lukt)

Zie mijn bijlage.... Je ziet wat er is begroot, wat er is ontvangen en wat de status is... Als mensen dus niet voor Kamp groep 7 hoeven te betalen omdat ze geen kind hebben komt er bij begroot 0,00 te staan... Dat betalen ze uit eindelijk ook niet dus bij ontvangen komt dan ook 0,00 te staan.... Maar dan moet bij de status dus een X komen te staan want hij is niet betaald en ik hoef ook geen herinnering te versturen.

een xls bestand uploaden lukt me niet want hij blijft te groot, dus dan maar weer een print screen..Screen shot 2011-01-04 at 9.55.59 AM.jpg

Laatst bewerkt:
Je kan je berstand Rarren of Zippen.

Cobbe

Heb de formules gezet in het bestand zodat je als er niemand meedoet er ook niet herinnerd moet worden.

PS: In cellen W10:W19 dient de volgende formule te staan: =ALS(EN(M10="";N10="");"";ALS(T10=Q10;"betaald";"herinnering"))
Omdat iemand wel een kind voor groep 7 en niet voor groep 8 kan hebben en omgekeerd.
Meen ik toch te verstaan.

Cobbe

Heb een boel werk gehad om de laatste cel te plaatsen waar ze echt thuishoort. Daarom was uw bestand ook veel te groot.

Laatst bewerkt:
bedankt voor de oplossing

dit is precies wat ik nodig had maar waar ik zelf lang niet uit was gekomen... heel erg bedankt voor de moeite die u erin heeft gestopt...:thumb:
groetjes maaike:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan