• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geneste functies of gegevensvalidatie of...?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Liesjes001

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2014
Dag allemaal

ik ben bezig met een soort van verhuursysteem op poten te zetten. Ik heb alvast een voorbeelddocument toegevoegd om mijn vragen te verduidelijken.

Bij stap 1 zou het minimum aantal vrije producten (verspreid over een aantal dagen) moeten komen.

De 2de stap zou zijn dat als het minimum < dan het aantal in te vullen, dan mag het aantal worden ingevuld (+ op voorwaarde dat kolom B van werkblad 1 een lege cel is)

De 3de stap zou zijn dat als het werkblad "invuldocument" is ingevuld, dan zou in de planning 2 dagen op voorhand het woord "voorbereiden" moeten verschijnen.

Ik vraag me af of ik hier formules voor moet nesten, of werk ik met gegevensvalidatie, voorwaardelijke opmaak...?

Kan er iemand mij hierin helpen door tips en trucs???

Alvast bedankt voor de support!

Mvg

Lies

Bekijk bijlage VOORAAD NAKIJKEN.xlsx

Beste mdgemeente

Ik had een vermoeden dat ik deze functie zou kunnen gebruiken, maar het is zo dat voor stap 1 de minimum voorraad uit het werkblad "voorraad" zou moeten komen a.d.h.v de ingevulde data in werkblad "invuldocument"...dus dat is het (nog) niet. Het is zo dat de formule zich zou moeten aanpassen als de data veranderen, zodat het invuldocument een soort van sjabloon wordt.

Ik vind het een echte kopbreker ;-)

Alvast bedankt.

hallo Liesjes, een beetje vaag verhaal.
je schrijft:
Bij stap 1 zou het minimum aantal vrije producten
dat minimum waar slaat dat op?
of bedoel je gewoon het aantal vrije producten.(dus lege cellen)
misschien heb je hier iets aan:

Bijlagen

Dag Sylveste-ponte

Ik sta ervan versteld hoe je die oplossingen toch vindt.

En ja inderdaad het is een beetje een vaag verhaal. Ik probeer het even iets duidelijker te formuleren:

Het is zo dat de producten (PO01,PO02,...) verhuurd morgen worden als ze op die data nog voldoende in voorraad zijn en als ze in goede staat zijn. Dus als in het werkblad "voorraad" in kolom b "niet ok" staat, dan mogen de producten niet verhuurd worden. En als de voorraad < dan het gevraagde aantal, dan zal het invuldocumentje niet mogen worden ingevuld.

Stel dat de producten toch in verhuur kunnen gaan, dan zal er in de planning twee dagen en de dag op voorhand "voorbereiding" moeten verschijnen.

Ik hoop dat ik het al iets duidelijker heb geformuleerd.

Bij verdere vragen, aarzel zeker niet om ze te stellen.

Mvg

Lies

Liesje, wil je eens zelf met de hand invullen wat er in de celen moet komen als er iets niet klopt?
dat maakt het veel duidelijker.

Beste Sylvester-ponte
Dag allemaal

ik heb geprobeerd om het documentje iets duidelijker te maken, want het was gisteren nogal onduidelijk. In mijn hoofd was het nogal hectisch, vandaar....

Vandaag een nieuwe dag, nieuwe hoop...

als bijlage kan je een voorbeeld vinden van wat ik bedoel.

Moesten er nog vragen zijn, laat het gerust weten...

In ieder geval alvast bedankt om mee na te denken!

Bekijk bijlage VOORAAD NAKIJKEN 4.xlsx

Mvg

Lies

hallo,
wat zijn go carts?
stel: iemand wil een week lang 4 go carts huren.
je hebt ma tot wo pro1,pro2,pro3 en pro4 beschikbaar.
maar do is pro1 al verhuurd en is net pro5 weer binnen,
is het dan mogelijk om deze persoon van af do tm zo pro5 te verhuren?
dus de producten tussen door om te ruilen?
wat moet er in zo'n geval met de planning gebeuren?

hier alvast wat:
let op in voorraad formules aangepast (Rij2) deze let ook op "niet ok"
in invul document staan matrix formules bij minnimum aanwezig

Bijlagen

Dag Sylvester-ponte

de reactie is wat laat, maar de bedanking des te groter!

Mvg

Lies

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan