Hoi,
mooi ..dus het kwam goed in de richting van wat je wil.
Ik heb het trouwens ook maar geleert via dit forum vele site's kijken hoe andere het doen etz...
dus een beetje van mezelf en de rest van andere
ja ik heb 'm voor me zelf ook even beetje basic gehouden
alles met rood gekleurt is niet meer van toepassing.
het is de bedoeling dat je op rij 4 in de gekleurde cellen
je gegevens invult ..voorald het gewicht is heel belangrijk aangezien daar het tarief mee wordt opgezocht met behulp van een als en een vert.zoeken.(een standaard formule in excel) je tarief wordt gezocht in de kolomen onder test.(dit mag overgens ook in een ander blad staan of zelf een andere map)
Nu naar ik aanneem dat je niet alles opnieuw wil intype heb ik daar een macro voor gemaakt (nou jou hier ergens gevonden op een forum of website )
Die de gegeven op het volgende blad opslaat.
dit wordt ook meteen opgeslagen zodat je niet per ongeluk iets kan wissen.
aangezien je ook de totale per tranport1,2,3 & 4 wou weten heb ik daar maar even een subtotaal macro voor opgenomen scheeld weer tijd je kan het ook handmatig doen (DATA >> subtotalen )
maar ja waarom zou je.
verder nee hoor mijn hulp gaat gewoon verder en wil je best helpen...heb je ook mijn e-mail adres gestuurd ..zoals je mischien al had gezien.
mail me je wensen etz... en ik zal je proberen verder te helpen....leer zelf ook nog elke dag dus we zien wel waar we uitkomen.:thumb: