Genoeg gekoelt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

zeromaster

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2009
xHIrOYl.png

Hallo Helpmijers,

Jullie hebben me al vaak genoeg uit de brand geholpen dus vraag ik het hier maar weer;)
Mijn PC maakt aardig wat geluid op het moment wat wss aan de fan's ligt.
Nu heb ik SpeedFAN gedownload en zag ik dat mijn GPU te warm was.
GPU Fan heb ik dus naar 70% gezet ipv. 30%.

Kunnen jullie me even informatie geven of ik andere fans aan moet passen in %?
En of ik het geluid kan beperken?
Mijn PC draait soms 24 uur per dag. Meestal 3 dagen achter elkaar 24uur dus hij moet wel goed gekoeld blijven.

Hoeveel graden werd er aangegeven bij je GPU waarvan jij dacht dat het te warm was? En zijn die temperaturen als je aan het gamen bent bijvoorbeeld of als je niets bijzonders open hebt staan?

Ongeveer 60graden.
Dan ben ik niet aan het gamen ofzo. Ik laat alleen programmatjes lopen.

Ziet er netjes uit, blijft mooi rond 40grd schommelen en tijdens gamen word de videokaart altijd warmer.
Videokaarten zijn daar op getest en kunnen een nog veel grotere waarde aan als weergegeven dus zou ik me niet druk maken.

Daarom zit er ook een varierende snelheid ingebouwd die de fan aanslingerd als het warmer wordt.

Ik heb eens een videokaart overgeclocked die zat rond de 80C en die bleef ook ongedeerd.
< al kon ik na het gamen vaak de koelribben horen tikken :) >

Geluid kun je op zich niet veel aan doen, geluid wordt altijd meer naar gelang je de fan hoger zet.
Ikzelf had een systeemkast met voering / dempingsmateriaal gekocht en dat scheelde wel.
Je kan wel even uitproberen, 'naar de temp' - kijkend wat de min. snelheid is en dan iets hoger zetten.

Laatst bewerkt:
Ongeveer 60graden.
Dan ben ik niet aan het gamen ofzo. Ik laat alleen programmatjes lopen.

Dan heb je waarschijnlijk een hoge schermresolutie?
Misschien als je deze wat minder complex zet bijvoorbeeld op 1024*768pixels :D

60grd is geen punt voor een GPU!

als je videokaart onder de 90 graden blijft zit je nog ver van de bovengrens af (ze kunnen makkelijk 100 graden aan), niets aan het handje dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan