Genoeg stoom voor nieuwe pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ugattie1611

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2012
Beste Helpmij'ers

Ik had een vraag.
Inmiddels game ik al 3 jaar op een AMD Phenom X4 3Ghz die altijd goed heeft gewerkt, maar nu toch steeds meer 'outdated' word.
Gamen lukt nog prima, maar ik ben toch toe aan een nieuwe pc.
Wat ik in elk geval wilde was een niet al te dure pc, en omdat AMD me wel bevalt, wilde ik een FX-8350 kopen.
Ik heb nog een voeding van MSI liggen die 550 Watt is, maar ik vraag me af of dit genoeg is met een HD7970 Videokaart.

Mijn specs die ik van plan ben te gaan kopen.
AMD FX-8350
ASUS M5A97 EVO R2.0
MSI 550 Watt voeding
http://bit.ly/18nikrj <-- Videokaart, mag ook een 7950 zijn, zolang hij maar onder de 275 euro is.
Sharkoon Vaya White Edition met 1 extra fan <--- Kast
8 GB Corsair Ram DDR3-1866

Dus uiteindelijk wil ik graag met zekerheid weten of 550 watt genoeg is, want de vorige keer was hij te zwak voor mn nieuwe videokaart, en nu misschien niet omdat ik nu geen cardreader, CD Drive en geen 5 fans heb (maar 2)

Alvast bedankt :)

Waarschijnlijk niet. Het max. verbruik is om te beginnen al 250W. Dan moet de rest van je hardware er nog bij op.
Ik heb het even met een calculator van Newegg.com (een computer-hardware store uit Amerika) berekend en die komt op 562W.
PSU.png
Link naar calculator.

Je kan het beste gewoon een 600W nemen.

Ik heb nu dus 3 keuzes, Of een 600+ watt voeding erbij kopen, of een intel core I5 4670(k) nemen, of moet ik een 7950 nemen :?

Wat lijkt jullie het verstandigst, ik denk een I5 4670K nemen, want zo veel duurder ben je dan niet uit volgens mij. Even kijken hoe duur ik dan uit ben, ik wil namenlijk niet boven de 770 euro uit komen

Even gekeken, uiteindelijk kwam ik op 755 euro toen ik dit koos:

MSI R7970 TF 3GD5/OC
Intel® Core™ i5-4670K
Sharkoon Vaya
Sharkoon Silent Eagle LED 1000
ASUS H87M-PLUS
Seagate Barracuda 7200.14, 2 TB
Kingston HyperX 8 GB DDR3-1866 Kit
En eigen 550 watt voeding :)

Dus hiermee komt het 100% goed? (:

Hoi,

Ja hoor komt goed alleen waarom een h bord en k processor als je niet wil overklokken zou je de gewone 4670 kunnen kopen en wil je wel overklokken dan zal je een z-moederbord moeten kopen.Maar zo werkt het ook.

Oh ik wist dat niet eens joh :-P
Maar welk moederbord raden jullie Dan aan? Liefst niet duurder Dan 100 Euro en met usb 3.0 support en ik wil dus overclocken :-)

Mooi, nu weet ik wat ik ga kopen met kerst :-), nu nog even sparen enz.
Naja superbedankt iedereen :-)

Hoi,

Succes met de aankoop je bent een beetje vroeg met kerst kunnen de prijzen weer heel anders liggen;)

Haha ik zie Dan wel, maar zoveel verdien ik niet met mn baantje.. En daarom alles even van tevoren regelen. Zal je zien dat opeens de BTW 25% word :-P

Kan ik de vraag op opgelost zetten trouwens op mobiel?

Hoi,

Bij de mobile versie niet onderin staat wel een knopje normale forum en daar kan het wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan