Genoeg Watt?

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheMitchHD

Gebruiker
Lid geworden
25 jan 2013
Beste lezers,

Ik wil een nieuwe videokaart aanschaffen maar weet niet of mijn huidige voeding dit aan kan. De nieuwe videokaart word de Sapphire Radeon R9 290 Vapor-X 4GB
Deze onderdelen zitten in mijn PC:
- ASUS M5a78L-M USB3
- Kingston Hyper X 120GB SSD
- AMD FX-100 6 core Processor
- 16GB RAM (4x 4GB)
- Seagate ST500DM002-1BD142 500GB SATA HDD
- TSSTcorp CDDVDW SH-222AL
- 850 Watt voeding

Kan deze kaart werken met deze voeding en mijn onderdelen?

Merk en type van die voeding vermelden kan helpen, alleen 850Watt zegt niet zoveel.

Het is een MS-TECH 850 WATT ATX MS-N850-VAL
Ik heb het net zelf geraadpleegd bij Sapphire en deze voeding is zelfs meer dan genoeg.
Ik kan dus vanaf vandaag lekker gamen op Ultra :D

Dat zal de website wel vinden, probleem is alleen dat, zoals hierboven al is opgemerkt, het vermogen van de voeding zelf vrij weinig zegt. De kwaliteit / stabiliteit / levering spanning per lijn is net zo belangrijk als het marketingvermogen. Zo zou het zomaar kunnen dat er A-merk voedingen zijn van 600 watt die meer / beter / stabieler leveren dan jouw 850 voeding. Jouw merk voeding is geen A-merk! Anders gezegd : Het zou theoretisch prima kunnen gaan werken, het zou evengoed kunnen dat het niet gaat werken. Daar ga je dan vanzelf wel achter komen.

Laatst bewerkt:
Ach ja. Ik zal het wel zien. Denk wel dat het genoeg is. Desnoods koop ik een andere of wissel ik van voeding met mijn broertje. Die heeft er eentje van Corsair 850 watt maar die speelt geen games.

EDIT: Het is trouwens niet de Vapor-X (R9 290) die ik ga halen. Ik ga de standaard R9 290 halen. Deze heeft sowieso al minder PSU nodig.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan