• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geplande uren per werknemer optellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

swanwil

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2010
Besturingssysteem
Windows 11
Office versie
Office 365 NL
Hallo,

Ik heb een lijst (bijgevoegd) waarin per tabblad een project gepland wordt.
Deze uren kan ik op het voorblad opgeteld terug laten komen.

Nu wil ik op het voorblad ook per werknemer de geplande uren optellen per datum van alle projectenBekijk bijlage planning-test.xlsx

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen ?

groeten swanwil.

Je moet hem nog ff perfectioneren, maar het is een zetje in de goede richting. Ik moet namelijk weg nu :D

Plak deze in cel C10 van je bestand en trek hem naar rechts:

Code:
=SOMPRODUCT((project1!$F$3:$S$3=C$2)*(project1!$A$6:$A$8=$A10)*(project1!$F$6:$S$6))+(SOMPRODUCT((project2!$F$3:$S$3=C$2)*(project2!$A$6:$A$8=$A10)*(project2!$F$6:$S$6)))

Als je er niet uitkomt zal ik later nog ff puntjes op de i zetten... succes alvast!

(Hij kan alleen nog niet naar beneden getrokken worden)

Laatst bewerkt:
Heb nog 6 minuutjes dus kan het wel ff vertellen...

De formule is goed. Alleen je kan hem niet en opzij en naar beneden trekken.

Als je deze formule in cel c10 naar beneden trekt:
Code:
=SOMPRODUCT((project1!$F$3:$S$3=C$2)*(project1!$A$6:$A$8=$A10)*(project1![COLOR="#FF0000"]F6:S6[/COLOR]))+(SOMPRODUCT((project2!$F$3:$S$3=C$2)*(project2!$A$6:$A$8=$A10)*(project2!$F$6:$S$6)))

Moet je alleen in de formule (wat rood is) de $ tekens zetten, zodra je dit gedaan hebt kan je de formule naar rechts trekken.

Hallo spaarie,

Ik heb de formule nu werkend zoals je aangaf.(zie bijlage)
Bedankt daarvoor!!

Echter had ik nog een vraag.
Hoe kan ik makkelijk projecten toevoegen (dus nieuwe Tabbladen) die dan ook in de formule worden meegenomen?

groeten swanwil
Bekijk bijlage planning-test.xlsx

Beste Swanwil,

Ik heb er even over na zitten denken en proberen, maar ik denk als je dat wilt realiseren en makkelijk wilt houden moet je met VBA gaan werken. Ik ben een leek in VBA dus kan je daar niet verder bij helpen.

Ik heb ff gekeken om iets met =INDIRECT te doen, maar hiermee kan je maar 1 bepaalde cel aanwijzen. Deze kan je dan niet met de vulgreep doortrekken, want hij blijft naar die ene cel verwijzen. In jouw bestand gaat dit niet lukken.

Je zou kunnen proberen om deze vraag opnieuw te stellen in de topic VBA. Misschien dat je daar meer geluk hebt...

Suc6!

Beste Spaarie,

Toch bedankt voor de moeite!!
Ik ben ook totaal niet thuis in VBA en andere mensen moeten de lijst gaan invullen en bijhouden.
Dus ik denk dat het dan ophoud.
Waarschijnlijk moeten we nadenken om het anders op te gaan zetten

Misschien heeft iemand anders nog ideeën ??

groeten swanwil

Ik denk dat je meer kans op slagen hebt als je je bestandsindeling aanpast. Het is nu even wat werk, maar daar profiteer je later van.

Je zou bijvoorbeeld per werknemer een tabblad kunnen aanmaken ipv project en een "totaal" blad. De werknemers zijn tenslotte vast waardes en zullen niet vaak veranderen dus hoef je niet steeds je formule aan te passen.

Ik denk niet dat hier nog reacties opkomen. Ik zou 1st een andere bestandsindeling maken, mocht je vragen hebben dan kan je eventueel deze vraag als opgelost zetten en een nieuwe vraag plaatsen.

Als ik ff tijd heb maak ik wel een basis opzetje...

Beste Spaarie,

Ik zal deze vraag als opgelost zetten, maar ben wel benieuwd naar je basis opzetje.

Bedankt voor je bijdrage!

groeten swanwil

Beste Swanwil,

Zoals Thoralf aangaf is een draaitabel ook een oplossing. Ik persoonlijk vind dit vrij onoverzichtelijk en vervelend om mee te werken, maar ieder zijn eigen voorkeur natuurlijk en als jij dat makkelijker vindt moet je dat ook doen.

Mijn vb bestandje is minder gemakkelijk als de draaitabel en eist meer handelingen, maar is overzichtelijk (vindt ik). In het bestand zelf wordt aangegeven hoe te handelen. Er zullen natuurlijk ook andere oplossingen zijn of opzetten, maar ik ben tot dit gekomen.

Suc6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan