Dag allen,
vanuit Microsoft access heb ik een database template gevonden, "Desktop Project Management".
Deze kan ik perfect gebruiken, alleen zou ik iets er bij toegevoegd willen hebben. Ik ben flink aan het stoeien geweest, maar uiteindelijk heeft het na 6 dagen intensief researchen en testen me hier gebracht. Ik kom er niet uit.
Wat ik zou willen is het volgende:
Ik werk met een team aan meerdere projecten. Hiervoor dien ik elke dag te verantwoorden hoeveel uur ik per project heb gewerkt. (Dit is geen probleem allemaal.)
Maar mijn chef die geeft, aan het begin van elke week, aan hoeveel uur ik per week aan de projecten mag werken.
Geplande uren
Bijvoorbeeld : In week 2 mag ik aan Project Alpha 15 uur werken, aan Project Bravo maar 10 uur en aan Project Charlie 10 uur. Dit betekent dat ik dus in totaal 35 uur (van mijn 38-uurs contract) aan drie projecten werk.
In dezelfde week 2 mag mijn collega aan Project Alpha 10 uur werken, aan Bravo ook 10 en Charlie idem 10, resulteert in 30 uur.
Probleemstelling
Nu is dus de template ideaal om je uren te verantwoorden (zie ook afbeelding Query). Maar ik wil nu dus een tabel en/of veld toevoegen waarin ik de geplande uren per week kan aangeven. Dit doe ik door middel van een nieuwe tabel aan te maken, bijvoorbeeld ureID (autonummering), ureProjectID (gelinkt aan tabel projecten), ureMedID (gelinkt aan tabel medewerkers), ureGeplandeUren (hier komt dus de uren gegeven door de chef te staan) en ureWeeknummer (een veld die bestaat uit de combinatieveld "Jaartal" en "Weeknr": bijv. 2014-1).
Waar moet ik deze tabel nu aan koppelen in de Query afbeelding, aan Project zoals "Project Hours" ook gedaan is, of aan tabel "Project Hours" en daar een apart veld toevoegen voor "UreID"? Of moet ik de weeknummering gebruiken als koppel tussen twee tabellen "project Hours" en "GeplandeUren"?
Het probleem is dat ik niet weet waar ik de tabel "GeplandeUren" aan moet koppelen...
Wat moet het resultaat opleveren?
Uiteindelijk wil ik graag dat ik een rapport kan uitdraaien waarin de navolgende gegevens komen te staan:
* welk project iemand aan werkt, de hoeveelheid uren per week die daaraan besteed is (dat is geregeld in de template al), hoeveel uurscontract deze persoon heeft (dit veld is verwerkt in de tblMedewerker), en hoeveel uur deze persoon aan het begin van de week van de chef heeft gekregen.

vanuit Microsoft access heb ik een database template gevonden, "Desktop Project Management".
Deze kan ik perfect gebruiken, alleen zou ik iets er bij toegevoegd willen hebben. Ik ben flink aan het stoeien geweest, maar uiteindelijk heeft het na 6 dagen intensief researchen en testen me hier gebracht. Ik kom er niet uit.
Wat ik zou willen is het volgende:
Ik werk met een team aan meerdere projecten. Hiervoor dien ik elke dag te verantwoorden hoeveel uur ik per project heb gewerkt. (Dit is geen probleem allemaal.)
Maar mijn chef die geeft, aan het begin van elke week, aan hoeveel uur ik per week aan de projecten mag werken.
Geplande uren
Bijvoorbeeld : In week 2 mag ik aan Project Alpha 15 uur werken, aan Project Bravo maar 10 uur en aan Project Charlie 10 uur. Dit betekent dat ik dus in totaal 35 uur (van mijn 38-uurs contract) aan drie projecten werk.
In dezelfde week 2 mag mijn collega aan Project Alpha 10 uur werken, aan Bravo ook 10 en Charlie idem 10, resulteert in 30 uur.
Probleemstelling
Nu is dus de template ideaal om je uren te verantwoorden (zie ook afbeelding Query). Maar ik wil nu dus een tabel en/of veld toevoegen waarin ik de geplande uren per week kan aangeven. Dit doe ik door middel van een nieuwe tabel aan te maken, bijvoorbeeld ureID (autonummering), ureProjectID (gelinkt aan tabel projecten), ureMedID (gelinkt aan tabel medewerkers), ureGeplandeUren (hier komt dus de uren gegeven door de chef te staan) en ureWeeknummer (een veld die bestaat uit de combinatieveld "Jaartal" en "Weeknr": bijv. 2014-1).
Waar moet ik deze tabel nu aan koppelen in de Query afbeelding, aan Project zoals "Project Hours" ook gedaan is, of aan tabel "Project Hours" en daar een apart veld toevoegen voor "UreID"? Of moet ik de weeknummering gebruiken als koppel tussen twee tabellen "project Hours" en "GeplandeUren"?
Het probleem is dat ik niet weet waar ik de tabel "GeplandeUren" aan moet koppelen...
Wat moet het resultaat opleveren?
Uiteindelijk wil ik graag dat ik een rapport kan uitdraaien waarin de navolgende gegevens komen te staan:
* welk project iemand aan werkt, de hoeveelheid uren per week die daaraan besteed is (dat is geregeld in de template al), hoeveel uurscontract deze persoon heeft (dit veld is verwerkt in de tblMedewerker), en hoeveel uur deze persoon aan het begin van de week van de chef heeft gekregen.
