• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Geprinte afmetingen zijn niet de ingestelde afmetingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

MDN111

Gebruiker
Lid geworden
13 aug 2007
Hallo !

In een worksheet heb ik een figuur ingevoegd met Insert/Picture/From File.
Vervolgens heb ik hoogte en breedte ingesteld met Format/Picture/Size op 5.0 x 5.0 cm.
Als ik die worksheet print zijn de afmetingen van die figuur niet 5.0 x 5.0 cm maar wel 5.2 x 4.8 cm ! (gemeten met meetlat).

Heeft iemand een idee hoe men te werk moet gaan als men een figuur wil printen met welbepaalde afmetingen?

Grtz,
MDN111.

Laatst bewerkt:
MDN111,

Als ik die worksheet print zijn de afmetingen van die figuur niet 5.0 x 5.0 cm maar wel 5.2 x 4.8 cm ! (gemeten met meetlat).

Ik weet ook niet hoe dit kom maar zelf verander ik dan de maten naar 4,8 x 5,2 cm en kijk dan of dit beter klopt.
Mischien zit dit wel in het printer programma, het is haast niets (1 mm per zijde)

Hallo Hoornvan !

Ja, er zit nog steeds een kleine afwijking op de geprinte afmetingen ten opzichte van de shape-afmetingen in de worksheet. Ik vrees dat daar niet al te veel aan te verhelpen is.

De bedoeling was om etiketten te printen met tekst en een figuur. Ik heb dat getracht te verwezenlijken in Word (daar zijn de geprinte afmetingen wel nauwkeurig) maar dat heb ik opgegeven. Het is misschien wel te doen maar mijn Word-kennis is daar veel te klein voor. Ook op het net vind je er niet al te veel informatie over. Blijkbaar is een aangepaste software de beste oplossing, maar omdat mijn probleem slechts eenmalig is, trek ik mijn pan wel even.

Grtz,
MDN111.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan