Geraak niet in het routerlogin menu (ingewikkeld)

• Onderwerp starter Onderwerp starter ske
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ske

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
Beste vrienden,

Ik heb windows XP professional. Ik heb een topcom adsl modem met een ingebouwde draadloze router & heb daarbij nog een nieuwe router moeten kopen omdat het draadloze signaal niet ver genoeg ging. Dit is namelijk een netgear 624 router. Ik heb alle kabels correct gezet... en alles is hardwarematig correct!

Even de opstelling voor de duidelijkheid :rolleyes:

Internet
--------
telefoonkabel
--------
GATEWAY = modem+router ( "topcom adsl modem" is beveiligd en zend geen draadloos signaal meer uit )
--------
kabel
--------
NIEUWE ROUTER ( "netgear WGT 624 " zend wel een draadloos signaal uit & ik heb internet draadloos)

Ik heb internet met de nieuwe draadloze router, maar ik geraak niet in het login menu. Ik geraak wel in het menu van mijn modem+router ( mijn eerste router dus). :(

Na veel zoeken en lezen heb ik ontdekt dat er waarschijnlijk een conflict is met de de apparaten waardoor ik niet meer het het routermenu geraak van de nieuwere router.. door een IP probleem. Waarschijnlijk gebruiken ze hetzelfde ip... kan dit kloppen? Of hoe kan ik dit controleren?

Nu is mijn hoofdprobleem hoe kan ik de ip verandere van de nieuwere router zonder het routermenu gebruiken van die router?

Ik heb geprobeerd om het ip te verandere van de router+modem maar als ik het ip verander ben ik buitengesloten en heb ik ook geen internet meer
Bijvoorbeeld ik veranderde het nummer 192.168.1.1 naar 192.168.1.2
En surf dan naar 192.168.1.2 maar kan dan niet meer in het routermenu geraken van de router+modem. :confused:
En moet ik alles resetten.

Dus dat heb ik al geprobeerd, dus ik moet ervoor zorgen dat ik het ip van de nieuwe router verander zonder gebruik te maken van het routermenu..

Want mijn echt oorspronkelijk probleem is een wachtwoord zetten op de nieuwe router, wat ik niet kan omdat ik er niet in geraak! Ik heb ook al proberen resetten & alleen mijn netgear (nieuwe router) aangesloten.. hij wil hem zelfs niet installeren.. en kan dus ook niet op die manier in het routermenu geraken..
En ik heb zowieso geen internet omdat het geen modem is alleen router.

Dus ik herhaal mijn vraag nog eens hoe geraak ik in het routermenu of hoe verander ik mijn ip van de nieuwere router zonder naar het routermenu te gaan (netgear router).

Of mis ik iets of heb ik iets nog niet geprobeerd.. ben er al heel lang mee bezig, ben maar een leek qua netwerken.. vandaar dat ik het kom vragen. En ben ook iemand die niet gemakkelijk om hulp vraag. Maar ja wil het eens uit de weg hebben!

Bedankt voor jullie hulp ! :thumb:

Laatst bewerkt:
Schakel je wifi netwerkkaart op je pc uit
Reset je 2e router
Sluit je 2e router met een kabel aan je pc
start>cmd en enter
In het volgende venster typ je ipconfig en druk op enter
achter standaardgateway staat het ipadres van je 2e router

Er zijn 2 manieren om je 2e router aan te sluiten;
router-achter-router en
accesspoint-achter-router

Router-achter-router;

De kabel tussen de uitgang van je 1e en de ingang van je 2e router. IP-range instellen en wifi beveiliging regelen.

Accesspoint-achter-router;
wifi-beveiliging van je 2e router regelen, DHCP uitschakelen en een kabel tussen de UITgang van je 1e en de UITgang van je 2e router.

Wanneer je voor AP-achter-router kiest kun je na het aansluiten van de kabel NIET meer in het inlogvenster van je 2e router (AP) komen. Daarom eerst je beveiliging en overige instellingen regelen.

Hier thuis heb ik voor methode 2 gekozen omdat ik een router achter mn LiveBox heb. Met metode 1 kan ik niet van buiten mijn netwerk "inbreken" op mn pc middels Extern Buroblad. Vandaar.

ok, ik weet niet exact wat ik juist gedaan heb..
Ik heb het proberen doen zoals jij zei..

maar ik heb de DHCP uitgeschakeld van mijn gateway (1ste router) & ook ingesteld als bridge interface,
en allebij de toestellen heb ik nu een w8woord opgezet... dus dat is al gelukt :)

als ik verbind met mijn gateway heb ik geen internet maar met mijn 2de router er na aangesloten wel.. kan dit kloppen.. nu dit werkt wel.. maar mijn laptop verliest altijd connectie na 'n tijd en het is niet door het feit dat het geen goeie verbinding heeft..

De laptop heeft een conflict met iets.. met mijn desktop heb ik dit probleem niet! Mijn internet werkt vlot en onderbreekt niet.

Met mijn laptop als ik naar 192.168.1.1 ga, gaat ie op het ene moment als ik wel internet heb naar mn gateway & een andere keer als ik geen internet heb gaat ie naar mijn 2de routermenu als ik 192.168.1.1 intik...

Wat doe ik nog verkeerd? Moet ik de DHCP bij de 2de router uitschakelen..? Moet ik het IP adres van de 2de router veranderen naar 192.168.1.2 ?
Ik kan dus nog ook altijd (af & toe als het internet uitvalt na 10 minuten...) in mijn 2de router met mijn laptop en ik denk niet dat het de bedoeling is na dat ik mijn beveiliging heb ingesteld?

bedankt allesinds al voor je hulp confictius, ben al veel verder geraakt ;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan