• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

geraak niet uit een formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

bascas

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
Hallo, ik bijgevoegd voorbeeld zit op tabblad 1 een bestand dat wekelijks andere cijfers bevat. Dat kun je zien aan het weeknummer in cel B2. Nu is de bedoeling dat deze cijfers in tabblad 2 bij de juiste week komen. En dat de week erop tabblad 1 wordt overschreven en de cijfers van die week weer in de juiste kolommen terecht komt in tabblad 2. Volgens mij moet het met "als" zijn, maar ik snap er niet veel van.
groeten Bas

Laatst bewerkt:
Bascas,

Ik hoop dat je bestandje fictieve getallen bevat.
Blad2, waar jij de gegevens naar toe wilt hebben is nog leeg - welke gegevens moeten waar naar toe.
Met de "ALS" formule moeten de gegevens in blad 1 blijven staan, met elke formule overigens.
Als de gegevens op blad1 overschreven worden en je wilt ze vasthouden op blad2 dan kom je bij VBA uit.
Hier kan ik je helaas niet mee helpen maar enkele "VBA tovenaars" hier wel, als jij maar verteld wat waar naar toe.

Succes,
Martin

Ik had dus idd het verkeerde bestand erop gezet. Hierbij het juiste. De vraag blijft hetzelfde. Getal van blad 1 B6 moet komen op blad 2 B2. Een week later moet B6 van blad 1 komen op blad 2 C3, enz, enz.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met de functie 'vert.zoeken' kun je de gegeven op het totaalblad plaatsen vanuit het weekoverzicht blad.

Ga je echter voor om elke week dezelfde tabel te gebruiken dan kun je 'vert.zoeken' niet zonder meer gebruiken want het origineel veranderd.
Dan moetje de totaal gegevens kopieren en plakken special met alleen de waarden.
Dan weer opnieuw 'vert.zoeken' plaatsen in volgende kolom.
Erg omslachtig dus.

Persooonlijk zo ik voor iedere week een nieuwe tabel kiezen.
Zo hou je alle gegevens van alle weken bewaard.en kun je 'vert.zoeken' gewoon blijven gebruiken.

Bedankt voor je reactie maar ik heb niet alle gegevens uit blad 1 nodig, en om die allemaal te bewaren, dan krijg ik een document met 52 tabbladen...

Er zijn hier 2 oplossingen.

1. op tabblad2 zet je achter elke afdeling een vaste verwijzing naar de juiste cel op tabblad in.

dan krijg ik een document met 52 tabbladen..
Je kunt ook alle weken in 1 tabblad zetten!

Als het slechts om deze 20 waarden per week gaan dan is het sneller om te kopieëren en plakken.

En dat de week erop tabblad 1 wordt overschreven en de cijfers van die week weer in de juiste kolommen terecht komt in tabblad 2.

Breuk132
De cijfers worden overschreven, waar haal je dan de "oude" cijfers weer vandaan.
Volgens mij zijn hier 2 opties in: Kopieren en plakken . of VBA.

Laatst bewerkt:
@ Thankyou.
Ja sorry was nog niet helemaal klaar..antwoord werd wat te vroeg gepost.
kwam idd ook tot die 2 opties.

1. formule op blad2 zetten bij betreffende week.
dus bij afdeling1 cel b2 "=blad1!$b$6"
en dan voordat de gegevens van de nieuwe week worden ingevoerd de formules een kolom verder kopiëren en de waarde over de formules van de vorige week heen.

2. inderdaad met macro in VBA
bijvoorbeeld:

Sub nieuwe_week()

Sheets(2).Select
Range("b1").Select

Do Until ActiveCell = Empty

ActiveCell.Offset(0, 1).Select

Loop

ActiveCell = "Week " & Format(Now, "ww")
ActiveCell.Offset(1, -1).Select
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Copy Destination:=ActiveCell.Offset(0, 1)
Range(Selection, Selection.End(xlDown)).Copy
ActiveCell.PasteSpecial xlPasteValues

Application.CutCopyMode = False
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan