• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost Gerecht kiezen uit lijst + conditie

Dit topic is als opgelost gemarkeerd
Status
Niet open voor verdere reacties.

wout83

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2012
Hallo

Ik zoek een manier om een gerecht te kiezen uit een lijst met conditie (bv type 'vlees', 'groenten' enzo)
Het gerecht mag maar 1x voorkomen tussen (ma - zon)

Het zou me enorm helpen met de 'wat eten we vandaag'-vraag :)

Gr
Wout (zie voorbeeld bestand in bijlage)

Bijlagen

Met behulp van enkele hulp kolommen ben ik tot dit resultaat gekomen.

Bijlagen

Dag Willem
Bedankt voor je update, dat ziet er al goed uit!
Ik zou graag begrijpen of ik dit ook kan automatiseren door bv vba buttons toe te voegen, zie aangepast document in bijlage.
Dit is misschien wishful thinking maar wil de vraag toch lanceren :-)

Bijlagen

Wat wil je nu precies automatiseren via de buttons?

De keuze van de gerechten ; (automatisch invullen)

1. Met de knop bovenaan een week menu genereren
2. Met de individuele knoppen een nieuw gerecht genereren (uniek voor de week) als we type willen aanpassen.

Hoop dat het zo wat duidelijker is.

Als ik het goed begrijp wil je niet zelf een week menu maken, maar excel laten bepalen wat je deze week eet?

Dan moet dat denk ik via VBA gerealiseerd worden en heb je wat ik in elkaar heb gezet helemaal niet nodig.

VBA dat laat ik graag aan anderen over.

Dat zou inderdaad de volgende stap zijn.
Dacht eerst dat het via formules mogelijk zou zijn maar daar lijkt het niet op.

Ondertussen ben ik via google terecht gekomen bij iemand die zijn excel bestand heeft gedeeld om gerechten te kiezen. (VBA)
Ik ga hier dus mee verder. Deze mag dus op slot en zal ik markeren als opgelost, nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan