Geredirigeerd???

Status
Niet open voor verdere reacties.

chrisd1

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2008
Berichten
777
Mijn echtgenote roept al een paar dagen, dat haar Firefox/Google niet meer goed werkt.
Probeerde haar pc vandaag zelf en kreeg bij voor mij bekende url's allemaal onbekrende websites, zoals b.v. na in de bijlage googlegeenstijl aanklikken van geenstijl.nl: couponmountain?? Begrijp hier niets van :shocked:
Pls advise.
 

Bijlagen

  • couponmountain.JPG
    couponmountain.JPG
    87 KB · Weergaven: 41
  • googlegeenstijl.jpg
    googlegeenstijl.jpg
    97,2 KB · Weergaven: 38
Mijn echtgenote roept al een paar dagen, dat haar Firefox/Google niet meer goed werkt.
Probeerde haar pc vandaag zelf en kreeg bij voor mij bekende url's allemaal onbekrende websites, zoals b.v. na in de bijlage googlegeenstijl aanklikken van geenstijl.nl: couponmountain?? Begrijp hier niets van :shocked:
Pls advise.

hoeveel en welke programmas gebruik je dagelijks om je PC te 'kuisen'?
 
Pc zit achter een router en wordt beschermd met (gratis) Avira Antivir; heb vanavond nog de hele schijf gescand maar niets gevonden; een kennis dacht dat het mogelijk om een trojan horse kon gaan; weet niet of mijn Avira die vindt; ga meteen het programma in de 1e reaktie proberen :)
 
Laatst bewerkt:
Pc zit achter een router en wordt beschermd met (gratis) Avira Antivir; heb vanavond nog de hele schijf gescand maar niets gevonden; een kennis dacht dat het mogelijk om een trojan horse kon gaan; weet niet of mijn Avira die vind; ga meteen het programma in de 1e reaktie proberen :)

is die Avira het enige dat je gebruikt? :shocked:
 
Het systeem lijkt "gehijacked" door coupon mountain...
Download superantispyware hier (gratis versie): http://www.superantispyware.com/download.html

en scan hiermee het systeem...
Gaat overigens niet alleen om 'couponmountain'; bij andere trefwoorden in google kom ik weer op andere exotische sites.

Heb superantispyware opgeslagen in mijn /mijn documenten/downloads, maar als ik deze aanklik voor uitvoeren krijg ik de foutmelding in de bijlage :shocked:
 

Bijlagen

  • superantispyware.JPG
    superantispyware.JPG
    65 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Een router kan je beschermen tegen hackers maar niet tegen spyware (of virussen)...
Download superantispyware nogmaals en kies "uitvoeren" ipv opslaan...
Probeer het anders met Malwarebytes, hier te downloaden: http://www.malwarebytes.org/

Moet wel een heel agressief stukje spyware zijn dat het de installatie van superantispyware blokkeert.........
 
Een router kan je beschermen tegen hackers maar niet tegen spyware (of virussen)...
Download superantispyware nogmaals en kies "uitvoeren" ipv opslaan...
Probeer het anders met Malwarebytes, hier te downloaden: http://www.malwarebytes.org/

Moet wel een heel agressief stukje spyware zijn dat het de installatie van superantispyware blokkeert.........
Thx voor je reaktie.
Installatie van superantispyware is toch gelukt; echter als ik hem start krijg ik de melding in de bijlagen.

Heb Malwarebytes trachten te installeren, maar dat is niet helemaal gelukt, d w z: installatie ging vlot tot op het allerlaatst; het duurde wel ca. 10 minuten voordat uiteindelijk het voltooid-scherm verscheen. Als ik rechts-klik op het ikoon, verschijnt wel de optie 'Scan met Malwarebytes...' maar de link werkt niet (ook niet klikken op het ikoon en ook niet klikken in de directory).

EI8 werkt niet goed meer met Google, daarna krijg ik dat doorschakelen; trouwens ook allerlei 'beveiligingswaarschuwingen', zie bijlage.

Zou het helpen, als ik een betaal-versie van Avira neem; deze heb ik al op mijn eigen pc, maar daar kan ik, denk ik, niets mee, voor een andere op ons (thuis-)netwerk??
:shocked:
 

Bijlagen

  • superantispyware applicatie.JPG
    superantispyware applicatie.JPG
    28,4 KB · Weergaven: 40
  • beveiligingswaarschuwing.JPG
    beveiligingswaarschuwing.JPG
    25,1 KB · Weergaven: 33
  • beveiligingswaarschuwing1.JPG
    beveiligingswaarschuwing1.JPG
    25 KB · Weergaven: 37
Hallo

Probeer beide progjes(sas en mbam) eens in de veilige modus van je pc.
Kijk eens wat ze dan doen....
 
Hallo

Probeer beide progjes(sas en mbam) eens in de veilige modus van je pc.
Kijk eens wat ze dan doen....
Geen verschil; wel blijkt bij rechtsklikken op de ikoontjes op het bureaublad optie 'Scan met Antivir' te verschijnen, die wel werkt, "Scan met Malwarebytes..', die, zoals gezegd, niets doet, maar 'Scan met Sas' staat er niet bij??
Ga kijken of het verschil maakt, als ik b.v. sas in de veilige mode installeer.
 
Laatst bewerkt:
Geen verschil; wel blijkt bij rechtsklikken op de ikoontjes op het bureaublad optie 'Scan met Antivir' te verschijnen, die wel werkt, "Scan met Malwarebytes..', die, zoals gezegd, niets doet, maar 'Scan met Sas' staat er niet bij??
Ga kijken of het verschil maakt, als ik b.v. sas in de veilige mode installeer.
Dit gaat niet; zie de melding in de bijlage, die op het laatste moment verschijnt, .
 

Bijlagen

  • systeembeheerder.JPG
    systeembeheerder.JPG
    11,8 KB · Weergaven: 25
Heb ad aware/vol. scan gedraaid: niets gevonden.

In Google (als voorbeeld): 'bmw' ingetypt en 'zoeken in nl-sites': zie bmw.jpg in de bijlage.
De eerste entry aangeklikt: uitkomst: zie autotrack.jpg in de bijlage.

Ook blijkt het ikoontje 'bureaublad zoeken' op de balk beneden in het scherm (taakbalk?)veranderd in een generiek ikoontje/'niet gekoppeld aan iets bekends''?.
Het bijbehorende bestandje bureaublad weergeven.scf (, dat dus wordt gebruikt om het bureaublad op te roepen,) blijkt niet meer aanwezig op de pc, althans is niet meer te vinden met Google Desktop Search; als ik daar op klik verschijnt de melding 'bureaublad weergeven' in de bijlage.

Wie o wie ??
 

Bijlagen

  • bmw.jpg
    bmw.jpg
    99,3 KB · Weergaven: 43
  • autotrack.jpg
    autotrack.jpg
    96,9 KB · Weergaven: 35
  • bureaublad weergeven.JPG
    bureaublad weergeven.JPG
    13,4 KB · Weergaven: 24
Heb nog een paar keer SAS gedraaid in de veilige modus en plotseling was het probleem weg,
 
@hardcore gamer Het is op Helpmij niet verplicht om te reageren. Onzinnige opmerkingen mag je dan ook achterwege laten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan